امکان تعویض رایگان قمکارت

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۲:۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۱۱۲۳۴۴
امکان تعویض رایگان قمکارت
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: امکان تهیه قمکارت برای شهروندان در تمام باجه‌های سطح شهر فراهم بوده و کارت‌های قدیمی رایگان با قمکارت تعویض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی نیک در نشست خبری که به مناسب آغاز استقرار سامانه جامع پرداخت‌های شهروندی قمکارت به‌صورت آنلاین در شهرداری قم برگزار شد، از آغاز ارائه قمکارت در قم خبر داد و اظهار داشت: از فردا امکان تهیه قمکارت برای شهروندان در تمام باجه‌های سطح شهر فراهم است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از تعویض رایگان کارت‌های قدیمی با قمکارت خبر داد و افزود: کارت‌های قدیمی به مدت دو ماه معتبر بوده و شهروندان با پایان اعتبار کارت‌های قدیمی می‌توانند به‌صورت رایگان کارت جدید دریافت کنند.

نیک ادامه داد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر به دو سیستم قدیم و جدید مجهز بوده و امکان استفاده از هر دو کارت برای شهروندان تا دو ماه آینده فراهم است.

وی در ادامه به پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار ۵۰۰ تاکسی به سیستم بارکد خوان مجهز بوده و تا پایان سال امکان پرداخت الکترونیکی در تمام تاکسی‌ها فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از نصب دستگاه پوز در تاکسی‌های بی‌سیم نیز خبر داد و تأکید کرد: با توجه به هزینه قابل‌توجه تاکسی‌های بیسیم امکان استفاده از بارکد خوان در این تاکسی‌ها نبود و دستگاه پوز در این تاکسی‌ها نصب می‌شود.

نیک سپس به هوشمندسازی اتوبوس‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد نظم درحرکت اتوبوس‌ها یکی از مطالبات شهروندان بوده که تا امروز به علت مشکلاتی محقق نشده اما با کمک سازمان فاوا در حال پیگیری آن هستیم.

وی تغییر مسیر ناوگان اتوبوسرانی قم را نیز تشریح کرد و افزود: با تغییر خطوط قطری به شعاعی و کاهش زمان سفر رضایتمندی شهروندان افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: به‌زودی رینگ هسته مرکزی شهر و اطراف حرم نیز با توجه به اجرای پیاده‌راه‌ها با ۴ دستگاه آغاز به کارکرده و امیدواریم با توسعه این ناوگان شهروندان به‌راحتی به هسته مرکزی شهر دسترسی پیدا کنند.

نیک در پایان رسیدگی به مجوزهای حمل بار نیز اشاره و خاطرنشان کرد: استان قم تنها استانی است که سازمان بار نداشته و این وظیفه بر عهده سازمان تاکسیرانی گذاشته‌شده است.

وی از تأیید طرح جامع بار شهر قم در شورای کل ترافیک کشور نیز خبر داد و تصریح کرد: در حال پیگیری مصوبات و مجوزهای لازم از شورای اسلامی شهر قم بوده و با نقشه راهی که طرح جامع بار در اختیار ما قرار داده به‌زودی وسایل نقلیه باری ساماندهی خواهد شد.

 

نظر شما