به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر

برگزاری کلاس آموزش «عکاسی خبری»

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۲:۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۵۰۴۱
برگزاری کلاس آموزش «عکاسی خبری»
کارگاه آموزشی و تولید محتوای ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم در بخش «عکس» با حضور محمدصادق حیدری مدیر آژانس بین المللی عکس ایفنا و مدرس دانشگاه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رئیس انجمن عکس بسیج هنرمندان استان قم در حاشیه این کارگاه در گفت وگو با خبرنگاران گفت: امسال رویکرد جشنواره ابوذر «آموزشی» و «کارگاه‌محور» است؛ چراکه همه برای ارتقای کار خود، نیازمند افزایش دانش و آگاهی در زمینه حرفه ای خود هستیم.

امیر حسامی‌نژاد، با تاکید بر اینکه نیاز به آموزش و مطالعه مستمر در هر حرفه ای «تعطیل‌بردار» نیست؛ افزود: امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری، تجهیزات عکاسی و ابزار رسانه ای و نیز تنوع رسانه ها در نحوه انتشار خبرها، نیاز به آموزش مداوم، بیش از گذشته ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز جشنواره های تخصصی در زمینه رسانه و عکاسی می تواند، برگزاری این چنین کارگاه های آموزشی در زمینه های گوناگون با حضور استادان و کارشناسان برجسته کشوری و استانی باشد.

وی تاکید کرد: همه نیازمند آموزش و فراگیری هستیم و ضرورت دارد، ضمن بهره گیری از علم و تجربه استادان و کارشناسان خُبره؛ عکاسان و اهالی رسانه با شرکت در این کارگاه ها، تجربه ها و دیدگاه های خود را با یکدیگر به «اشتراک» بگذارند.

حسامی‌نژاد افزود: این مساله، ضمن ارتقای معلومات و اطلاعات افراد، سبب می شود تا ارتباط بین نسل های مختلف اهالی رسانه و عکاسی ایجاد شود و شاهد شکوفایی و بالندگی بیشتر رسانه ها در آینده باشیم.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم که بازهم، کارگاه های آموزشی در زمینه عکاسی خبری در حاشیه جشنواره ابوذر برگزار نماییم، تا دانش «عکاسی خبری» را در عکاسان فعال و علاقه مند رسانه های استان افزایش دهیم تا شاهد ارایه آثار ارزشمندتر و فاخرتری در رسانه ها باشیم.

وی تاکید کرد: حضور افراد ماهر و با دانش در رسانه ها، موجب افزایش سطح رسانه ها و خروجی بهتر مطالب در آنان می شود که این مساله در افزایش آگاهی و انتقال بهتر پیام به مخاطب و نیز جذب مخاطب بیشتر نقش بسزایی دارد.

این کارگاه آموزشی از سوی جشنواره ابوذر با همکاری سازمان بسیج رسانه و انجمن عکس بسیج هنرمندان استان قم در ساختمان شهید ماهرخ واقع در بلوار شهید صدوقی (زنبیل آباد) برگزار شد.  

«اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، تحقق عدالت اجتماعی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، روایت ایثار، جهاد شهدا و رزمندگان استان قم، بحران کرونا و عقلانیت دینی و آسیب‌های اجتماعی و تجربه‌های موفق مقابله با آن موضوع‌های «بخش اصلی»؛ و «هویت شهری» و «اخلاق شهروندی» 2 محور موضوعی «بخش ویژه» ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم هستند.

این جشنواره؛ در بخش‌های خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، عکس خبری، گزارش تصویری، گزارش ویدیویی و عکس‌نوشت و کاریکاتور برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به جشنواره مذکور تا پایان دی‌ماه جاری تمدید شده است و باید اثرهای ارسالی از ابتدای دی‌ماه ۹۸ تا پایان دی‌ماه ۹۹ تولید و در فضای رسانه‌ای استان قم منتشر شده باشد.

اهالی رسانه استان قم می‌توانند آثار خود را در محورهای اعلام شده از طریق شماره ۰۹۳۳۳۴۴۷۹۵۲ و ارتباط با آن در پیام‌رسان‌های ایتا، سروش و واتس‌آپ ارسال کنند.» نشانی کانال بسیج رسانه استان قم در پیام‌رسان ایتا @brqom_ir است. نشانی پایگاه عکس خبری بین‌المللی ایفنا به مدیریت محمدصادق حیدریhttp://iphna.com  است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز