توزیع ۳ هزار بسته معیشتی در گام پنجم «قرارگاه گامی به سوی جامعه مهدوی»

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۲:۴۲:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۵۰۸۷
قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران از اجرای گام پنجم فعالیت قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» با توزیع سه هزار بسته معیشتی در مناطق پیرامون مسجد مقدس جمکران و روستاهای محروم قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نشست هماهنگی آغاز گام پنجم فعالیت قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» با حضور محمد کاظم پورامینی قائم مقام تولیت، ابراهیم صدوقی معاون خدمات زائرین و جمعی از رابطین این قرارگاه در بخش ها و مناطق استان قم برگزار شد.

پورامینی در این نشست با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران طلایه دار حرکت جهادی و کمک مومنانه در ارتباط با فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام رزمایش مواسات و کمک مومنانه بود، اظهار کرد: قرارگاه مردمی گامی به سوی جامعه مهدوی با تدبیر تولیت مسجد مقدس جمکران در شام نیمه شعبان بلافاصله پس از امر رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و با همت خادمین این قرارگاه در طول هفت ماه بالغ بر 70 تن گوشت و بیش از 600 هزار پرس غذای گرم در قم و دیگر استان های کشور توزیع شده است.

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه گام پنجم فعالیت این قرارگاه در ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان عملیاتی می شود، ابراز کرد: با شیوع کرونا و به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری روح همدلی و مواسات و کمک مومنانه در جامعه شکل گرفت و بار دیگر جلوه هایی از کمک های مردم به جبهه های دفاع مقدس را برای ما تداعی کرد.

وی با اشاره به اینکه در عصر ظهور همدلی به اوج می رسد و همه در باب مواسات از هم سبقت می گیرند، گفت: ما به عنوان کسانی که در یک جامعه منتظر زندگی می کنیم باید بتوانیم جلوه هایی از آن جامعه موعود را در زمان خودمان به نمایش دربیاوریم که این کار نیازمند تمرین و ممارست است و رزمایش مومنانه بهترین بستر برای این تمرین و آمادگی یافتن برای ظهور حضرت حجت (عج) است.

پورامینی با اشاره به اینکه محموله های زیادی در قالب قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) با کمک مردم تهیه و به اقصی نقاط این کشور برای اهدا به آسیب دیدگان از کرونا و محرومان ارسال شد، بیان کرد: در گام پنجم فعالیت قرارگاه بالغ بر سه هزار بسته معیشتی شامل گوشت، برنج و برخی اقلام غذایی توسط معتمدین این مسجد و با همکاری ائمه جماعات مساجد و ائمه جمعه بخش ها، در نقاط پیرامونی مسجد مقدس جمکران و روستاهای استان قم توزیع شد.

وی درپایان با تاکید بر اینکه تکریم مومنان در اعطای این بسته های تبرکی باید به بهترین شکل صورت گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت خیرین بتوانیم این حرکت ارزشمند را به صورت مستمر ادامه داده و در گام بعدی، دیگر نقاط کمتر برخوردار شهر قم را نیز پوشش دهیم.

 

نظر شما