شورای شهر قم تصویب کرد

سرویس اتوبوسی خارج از شهر، ساعتی ۱۵۰ هزار تومان

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۳:۳۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۵۱۴۱
سرویس اتوبوسی خارج از شهر، ساعتی ۱۵۰ هزار تومان
شورای اسلامی شهر قم با نرخ 150 هزار تومان برای هر ساعت سرویس اتوبوس های شهرداری به مقصد خارج از شهر موافقت کرد در حالی که نرخ سرویس بخش خصوصی 120 هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم که در نشست رسمی و علنی امروز این شورا سخن می گفت با اشاره به این که لایحه شهرداری به شورای شهر برای اخذ مجوز به مبلغ 90 هزار تومان برای هر ساعت سرویس اتوبوس به مقصد خارج از شهر اشاره دارد بیان داشت: پیشنهاد نخست کمیسیون عمران و حمل و نقل، افزایش این نرخ به ساعتی 200 هزار تومان بود، اما مقرّر شد تا این مبالغ در نشست های بعدی کمیسیون و  همچنین در یک بررسی کارشناسی و در مقایسه با دیگر کلانشهرها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد که در نهایت قیمت پیشنهادی کمیسیون، 150 هزار تومان برای هر ساعت سرویس برون شهری است و بر همین اساس، تقاضای رأی و موافقت اعضای شورا وجود دارد.

روح الله امراللهی همچنین ادامه داد: در حال حاضر نرخ بخش خصوصی برای سرویس های اتوبوسی به مقصد خارج از شهر در هر ساعت حدود 100 تا 120 تومان است.

در عین حال رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره اظهار کرد: هدف از این افزایش قیمت در شورای شهر و نسبت به لایحه شهرداری این است که بخش خصوصی همچنان در این موضوع فعال باقی بماند و به ارائه خدمت بپردازد.

عبدالله جلالی افزود: باید گفت ارائه سرویس اتوبوس به کارگاه ها، کارخانه ها و واحدهای تولیدی اطراف شهر، اولویتی برای شهرداری ندارد و از این رو، قیمت در نظر گرفته شده بیش از مبلغ خدمات دهی بخش خصوصی در نظر گرفته شده تا شهرداری در این زمینه با درخواست های فراوان رو به رو نشود.

وی اضافه کرد: در عین حال، فقدان قیمت مشخص در این زمینه هم مشکلاتی را ایجاد کرده بود که در نهایت تصمیم گرفته شد هم نرخ گذاری در شورای شهر انجام شود و هم این که این قیمت، انگیزه های بخش خصوصی را برای خدمات رسانی در این موضوع با چالش مواجه نکند.

در نهایت، اعضای شورای اسلامی شهر قم نرخ 150 هزار تومان برای هر ساعت سرویس اتوبوس های شهرداری به مقصد اطراف شهر را به تصویب رساندند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز