معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان قم خبر داد

قم؛ استان برتر در راستای فعالیت خیرین ازدواج

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۱:۰۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۶۳۲۱
قم؛ استان برتر در راستای فعالیت خیرین ازدواج
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم با تاکید بر حذف موازی کاری فعالیت نهادها و خیرین استان در حوزه ازدواج گفت: قم از نظر فعالیت خیرین در حوزه ازدواج جوانان جزو سه استان برتر کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن فارسی گفت: در سالهای گذشته اقدام های خوبی برای ساختارمند کردن کمکهای خیرین در حوزه مدرسه سازی و سلامت انجام شده است ولی در حوزه ازدواج با وجود فعالیت گسترده خیرین تاکنون هیچ تشکلی برای سازماندهی کردن این کمک ها انجام نشده بود.

وی  افزود: نبود ساختار نظام مند و تشکیلات منسجم برای ساماندهی و هدفمند کردن فعالیت نهادها، سمن ها و خیرین استان موجب شده که با وجود حجم بسیار زیاد کمک به زوج های جوان در قم،‌هیچگونه آمار دقیق و واحدی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه مجمع خیرین ازدواج استان گفت: در این جلسه برخی ایرادات به اساسنامه مجمع گرفته شد که با اصلاح این ایرادها، بلافاصله جلسه ای برای تعیین اعضای هیات مدیره و هیات امنای مجمع برگزار می شود.

فارسی ادامه داد: با تشکیل این مجمع علاوه بر حذف موازی کاری، بستر کار هماهنگ و منسجم در فرایند ازدواج جوانان با پایش و رصد مستمر  مراحل قبل، ‌حین و پس از ازدواج برنامه ریزی و پیگیری خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم ادامه داد: هدف اصلی این مجمع تسهیل گری امر ازدواج جوانان است که در این زمینه برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی، تامین جهیزیه برای زوج های کم بضاعت و همچنین پیگیری وضعیت اشتغال آنها صورت می گیرد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد استان و فعالیت سمن ها، نهاد ها و خیرین پرتعداد قم در حوزه ازدواج جوانان، این انتظار وجود دارد که در صورت تشکیل هیات مدیره قوی، شاهد اقدام های بسیار خوب در این زمینه در قم باشیم.

فارسی تاکید کرد: خیرین و نهادهای مختلف در حوزه ازدواج جوانان در طول سال و به مناسبت های مختلف هزاران جهیزیه به نوعروسان اهدا می کنند که تا کنون این اقدام ها به صورت غیرمتمرکز و جزیره ای بوده است که ضرورت ساماندهی این اقدام های گسترده موجب شکل گیری مجمع خیرین ازدواج شد.

وی ادامه داد: هدایت منابع، هم افزایی، حذف موازی کاری، تسهیل گری ازدواج، ساماندهی آموزش ها، و همچنین استفاده از تمام ظرفیت های موجود در استان به منظور تسهیل در امر ازدواج جوانان با عملیاتی شدن مجمع خیرین ازدواج قم محقق می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم افزود: به منظور بهره گیری از ظرفیت شخصیت های حقیقی، اجتناب از دولتی شدن این مجمع مورد تاکید است که امیدواریم این مهم با تشکیل هیات مدیره قوی تحقق یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز