اعلام هشدار آلودگی هوای قم در سریعترین زمان

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۱:۲۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۸۲۲۰
اعلام هشدار آلودگی هوای قم در سریعترین زمان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در هنگام افزایش غلظت آلاینده‌ها و بروز آلودگی هوا، هشدارهای لازم بلافاصله و در سریعترین زمان به شهروندان اطلاع داده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید رضا موسوی مشکینی اظهار کرد: با تغییر شرایط جوی در سه روز گذشته وضعیت هوای شهر قم در شرایط قابل قبول قرار گرفت، اما در هفته پیش رو به دلیل پایداری هوا شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در وضعیت آلودگی هوا، هشدارهای لازم بلافاصله و در سریعترین به شهروندان اعلام می شود، خاطرنشان کرد: در هنگام آلودگی هوا مردم به ویژه گروه‌های حساس باید برای حفظ سلامتی خود و کاهش آلودگی هوا، از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و فعالیت‌های سنگین به شدت پرهیز کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت خودداری از اعلام میزان آلودگی هوا توسط برخی مسؤولان غیرمرتبط بدون انجام هماهنگی‌های لازم با این اداره کل تأکید کرد و گفت: خوشبختانه صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی در اعلام وضعیت آلودگی هوا و هشدارهای لازم به شهروندان همکاری و مشارکت خوبی با این اداره کل دارند.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست نهاد ذیصلاح در اعلام وضعیت آلودگی هوا به نهادهای مسؤول است، خاطرنشان کرد: بررسی شاخص‌ها و میزان غلظت ذرات گوناگون که توسط ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به دست آمده است، موضوعی کاملا فنی و نیازمند تجزیه و تحلیل کارشناسی است.

موسوی در پایان با بیان اینکه امروز وضعیت هوای شهر قم در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس است، تصریح کرد: امیدواریم در هفته‌های آتی با بروز پدیده وارونگی دما، واحدهای آلاینده صنعتی با کاهش فعالیت خود و شهروندان نیز با کاهش استفاده از وسایل نقلیه موتوری و مصرف سوخت خانگی در عدم ایجاد آلودگی هوا در شهر قم همکاری کنند.

 

نظر شما