لزوم تدوین پیوست جمع‌آوری آب های سطحی در ساخت‌وسازها

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۰۹:۵۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۴۷۹۵
لزوم تدوین پیوست جمع‌آوری آب های سطحی در ساخت‌وسازها
معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اهمیت تدوین پیوست جمع‌آوری آب‌های سطحی در ساخت‌وسازها بر ضرورت صدور پروانه‌های ساختمانی بر اساس این مطالعات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید امیر سامع، با اشاره به کاربری‌هایی که در معرض تهدید سیلاب هستند، اظهار داشت: کاربری‌هایی مانند بیمارستان امام رضا(ع) ازجمله اماکنی هستند که از نظر مسیر حرکت سیلاب دچار تهدید هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: سیلابی که از کوه یزدان راه می‌افتد از جاده اراک عبور کرده و از کنار بیمارستان وارد رودخانه می‌شود.

سامع تصریح کرد: یک زمانی این جانمایی انجام و این بیمارستان ساخته شده است اما در طراحی‌ها باید پیوست ایمنی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل داشته باشد.

وی با اشاره به احداث شهرک دانشگاهی در پردیسان نیز تأکید کرد: وقتی هزار هکتار برای شهرک دانشگاهی اختصاص داده شده است، مشاور این طرح حتماً باید مسیری را برای جمع‌آوری آبهای سطحی پیش بینی می‌کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اهمیت توجه دستگاه‌ها به مطالعات جمع‌آوری آب‌های سطحی در ساخت‌وسازهای خود، تصریح کرد: طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی پروژه شهرکهای دانشگاهی باید در اختیار شهرداری منطقه قرار بگیرد تا صدور هر پروانه ساخت و سازی در آنجا ملزم به اجرای آن طرح شود.

سامع با اشاره به برخی نقاط آسیب خیز شهر هنگام بارندگی و احتمال وقوع سیلاب، اظهار داشت: در میدان آل یاسین(ع) واقع در منطقه پنج مشکلات زیادی داشتیم که به همین خاطر کانالی در این محدوده ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه یک کانال سطحی دور میدان ایجاد شده است، افزود: در رینگ دوم جمکران که در حال حاضر نیمی از آن اجرایی شده، این کانال‌ها دیده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به بلاتکلیفی‌ها در رابطه با عرض خیابان ظهور، تصریح کرد: در ما‌ه‌های گذشته محدوده خیابان نهایتا مصوب شد و دیگر منطقه می‌تواند در یک سمت خیابان کانال طولی ایجاد کند.

 

نظر شما