استاندار قم:

پروتکل های بهداشتی نباید نادیده گرفته شود/افزایش رتبه ابتلا به ویروس در قم

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۱:۵۶:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۷۴۶۷
پروتکل های بهداشتی نباید نادیده گرفته شود/افزایش رتبه ابتلا به ویروس در قم
استاندار قم گفت: اگر میزان رعایت پروتکلها در قم به درستی انجام می گرفت تعداد بیماران کرونایی استان در حال حاضر باید کمتر از ۵۰ نفر بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری گفت: وضعیت کرونایی قم در مقایسه با هفته قبل افزایشی شده و از رتبه سی و یکم به جایگاه بیست و نهم در میزان ابتلا نزول کرده‌است.

وی اضافه کرد: اگر میزان رعایت پروتکلها در قم به درستی انجام می گرفت تعداد بیماران کرونایی استان در حال حاضر باید کمتر از ۵۰ نفر بود.

سرمست گفت: عادی انگاری کرونا خطری است که می‌تواند تمام دستاوردهای کرونایی قم طی ماه های اخیر را نقش بر آب کند.

وی افزود:  ممنوعیت تردد شبانه همچنان در قم ادامه خواهد داشت؛ این امر در کاهش تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹ بسیار موثر بوده‌است.

استاندار قم بیان کرد: برای اجرای بهتر طرح شهید سلیمانی در قم و همکاری مطلوب تر مردم نیازمند اعتمادآفرینی بیشتر هستیم.

به باور وی، رهگیری و بیمار یابی فعال باید با قدرت بیشتری در طرح شهید قاسم سلیمانی دنبال شود، همکاری هلال احمر و شهرداری قم در اجرای این طرح مقداری کم رنگ تر شده‌است.

سرمست اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم با دقت و قدرت بیشتر نظارت‌های بهداشتی خود را ادامه دهد و در ارائه گزارش هم کاملا واقع بینانه گزارش دهد.

به  گفته استاندار قم، نانوایی ها، مراکز شماره گذاری، بانک ها و برخی مراکز آزمایشگاهی ودرمانگاهی وضعیت مطلوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک طی هفته‌های گذشته در قم کاهش یافته و ادامه این روند محل نگرانی و هشدار است.

وی ابراز کرد: یک باوری در قم وجود دارد مبنی بر اینکه کرونا در قم تمام شده است که یک باور غلط و خطرناک در ادامه روند مقابله با کووید۱۹ است.

سرمست افزود: کمک های مومنانه همچنان باید ادامه داشته باشد عده زیادی در این جامعه حضور دارند که نیاز حیاتی به بسته های معیشتی دارند.

وی درادامه به اشاره به دپوی ۹ میلیون ماسک در این استان گفت: باید زمینه لازم برای صادرات ماسک تولید شده قم به استان‌های دیگر و خارج از کشور فراهم شود.

استاندار قم اظهار داشت:تولیدکنندگان ماسک در زمانی که نیاز حیاتی به این محصول داشتیم خط تولید این محصول را در قم راه اندازی کردند و امروز وظیفه داریم تا از آنها حمایت کنیم.

وی  دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی به مراسم های دهه فجر، گفت: مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بصورت نمادین با حرکت خودرو و مورتورسیکلت انجام خواهد گرفت و سخنرانی حضوری هم وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آیین‌های افتتاح طرح های عمرانی، فرهنگی و تفریحی دهه فجر امسال باید با حداقل حضور فیزیکی افراد و در بستر فضای مجازی انجام بگیرد.

 

نظر شما