مشارکت فعال شهروندان در دی‌ماه سال جاری/ ثبت ۸۹۸۰ تماس در سامانه ۱۳۷ در دی‌ماه

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۰:۳۶:۵۶
کد خبر: ۱۱۳۱۳۱۴
مشارکت فعال شهروندان در دی‌ماه سال جاری/ ثبت ۸۹۸۰ تماس در سامانه ۱۳۷ در دی‌ماه
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با ابراز خرسندی از مشارکت فعال شهروندان در تماس با سامانه 137 گفت: مشارکت شهروندان منطقه سه با فراوانی بیش از سه هزار 410 تماس بین مناطق قابل‌توجه بوده و درمجموع در دی‌ماه سال جاری هشت هزار و 980 تماس با سامانه 137 ثبت‌شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهدی کلانترزاده با تأکید بر اهمیت سامانه ۱۳۷ بر برقراری ارتباط مستقیم بین شهروندان با مدیران شهری، اظهار داشت: یکی از عوامل مهم ساخت شهری توسعه‌یافته برقراری ارتباط مستمر بین شهرداری با شهروندان و تشویق شهروندان به مشارکت فعال در مسائل شهری است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با ابراز خرسندی از افزایش تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ به ارزیابی تماس‌ها در دی‌ماه سال جاری پرداخت و افزود: هرماه تماس‌های شهروندان ارزیابی‌شده و پاسخگویی مناطق و سازمان‌ها نیز به مطالبات مردمی به‌صورت مجزا مورد سنجش قرار می‌گیرد.

کلانترزاده بیشترین تماس و مطالبه شهروندان در دی‌ماه را مربوط به موضوع آسفالت دانست و تصریح کرد: در بین مناطق نیز شهروندان منطقه ۴ نیز بیشترین مطالبه را برای آسفالت داشته‌اند.

وی فراوانی موضوعات را موردبررسی قرارداد و بیان کرد: بعد از آسفالت، پارک‌ها و فضای سبز، جمع‌آوری خاک و نخاله،سد معبر، ساخت‌وساز، نظافت و ترافیک به ترتیب بیشترین فراوانی را در بین ۱۹ موضوع مطرح‌شده به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم مشارکت شهروندان منطقه سه را با فراوانی بیش از سه هزار ۴۱۰ تماس بین مناطق قابل‌توجه دانست و گفت: درمجموع در دی‌ماه امسال، هشت هزار و ۹۸۰ تماس با سامانه ۱۳۷ گرفته‌شده است.

کلانترزاده بیشترین موضوعات موردبررسی قرارگرفته از طرف مناطق را نیز تشریح و خاطرنشان کرد: استقرار باکس جمع‌آوری خاک و نخاله، نظافت ویژه در بعضی از معابر، لکه‌گیری آسفالت چاله‌های معابر، آسفالت محل حفاری سازمان، مزاحمت سگ‌های ولگرد و برخورد سیم برق با درختان نیز از بین ۳۰ مورد موضوع خاص پیشگیری شده بیشترین فراوانی را داشته است.

وی ادامه داد: در بین سازمان‌ها نیز بیشترین مطالبات به ترتیب مربوط به سازمان مدیریت پسماند، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، سازمان زیباسازی، سازمان ترافیک،سازمان اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم در ادامه بیشترین مطالبات مردمی در هر منطقه را به‌صورت مجزا موردبررسی قرارداد و یادآور شد: لکه‌گیری آسفالت چاله‌های معابر در منطقه یک، رفع سد معبر در منطقه دو، وجود خاک و نخاله در منطقه سه، لکه‌گیری چاله‌های معابر در منطقه چهار، ساخت‌وساز بدون مجوز در منطقه پنج، معابر نیاز به نظافت در منطقه ۶، اصناف ایجادکننده سد معبر در منطقه هفت و بازماندن شیرفلکه فضای سبز در منطقه هشت بیشترین تماس را داشته است.

کلانترزاده بیشترین رضایت‌مندی شهروندان را در سه منطقه پنج، هشت و یک دانست و مطرح کرد: بیشترین رضایتمندی شهروندان ازنظر فنی نیز مربوط به مناطق پنج و هشت بوده و همچنین در بین سازمان‌ها نیز این رضایتمندی مربوط به سازمان پارک‌ها فضای سبز و سازمان زیباسازی ثبت‌شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز