بازسازی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در قم

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۲:۰۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۳۶۴۰۵
بازسازی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در قم
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر قم، 62 میلیارد تومان وام کم‌بهره برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی قم دریافت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر قم، اظهار داشت: دریافت وام کم‌بهره برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی با توجه به اهمیت تقویت ناوگان از صندوق کارآفرینی امید در دستور کار قرار دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: با تصویب شورای اسلامی شهر قم، ۶۲ میلیارد تومان وام کم‌بهره برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی قم دریافت می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه این تسهیلات سه ماه تنفس دارد و با بازپرداخت ۴ درصد و ۶۰ ماهه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این تسهیلات می‌تواند در تزریق نقدینگی به حوزه حمل‌ونقل قم دارای اهمیت زیادی باشد.

وی ابراز کرد: با پرداخت این وام، ۳۰۰ اتوبوس هر یک به مبلغ ۲۴۴ میلیون تومان نوسازی می‌شود، البته تمهیداتی اندیشیده شده تا با کاهش تعداد اتوبوس‌ها مبلغ وام برای هر اتوبوس تا ۴۰۰ میلیون تومان نیز تأمین شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با تصویب این لایحه توسط شورا، دریافت تسهیلات جزء بودجه ۹۹ است و تا پایان سال می‌توانیم آن را دریافت کنیم، همچنین به‌زودی ۸۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز با تأمین نقدینگی بازسازی می‌شود.

ذاکریان با تأکید بر اینکه این وام با ضمانت یک چک قابل پرداخت است و بخش زیادی از مشکلات به‌خصوص اتوبوس‌های ملکی را رفع می‌کند، عنوان کرد: این تسهیلات بابت بازسازی ناوگان و تعمیرات اساسی اتوبوس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در مورد موضوع ایراد اتوبوس‌های خریداری‌شده نیز توضیح داد: کیفیت اتوبوس مارال‌ها از تبریز بسیار خوب است اما شیشه اتوبوس ایراداتی داشت و به دلیل تاب پنجره‌ها در تست باران، نشت آب داخل اتاق اتفاق افتاد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: به خاطر این مشکل این اتوبوس‌ها را تحویل نگرفتیم که شرکت در قم پیمانکار گرفتند تا این عیب را برطرف کنند که هزینه زیادی هم انجام دادند و در حال حاضر هیچ ایراد دیگری وجود ندارد و موتورها سالم و تائید شده است.

گفتنی است در این جلسه اخذ مجوز تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برای خرید قطعات اتوبوس نیز تصویب شد.

 

نظر شما