انجام ۳۰ هزار ویزیت توسط پزشکان عمومی قم

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۴:۰۸:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۰۹۷۵
انجام ۳۰ هزار ویزیت توسط پزشکان عمومی قم
رئیس انجمن پزشکان عمومی قم درباره ویزیت پزشکان در استان توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، رئیس انجمن پزشکان عمومی قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: از ابتدای شناسایی کرونا و مشکلاتی که برای آحاد مردم و جامعه پزشکی به وجود آورد، جامعه پزشکان عمومی استان افتخار داشت دوشادوش بقیه گروه‌های جامعه پزشکی تلاش و همت خود را به کار گیرد تا بتواند یاری‌گر مردم و بیماران باشد.

دکتر رضا ابراهیمی با بیان این‌که استان قم از حیث حضور پررنگ پزشکان عمومی در کشور نمونه بود، افزود: آمار و مقایسه با سایر استان‌ها نشان می‌داد که در سخت‌ترین شرایط حدود 100 مطب پزشک عمومی در نقاط مختلف شهر قم فعال بود.

وی اضافه کرد: ‌بیش از 60 پزشک عمومی که در مطب‌ها حاضر و به کرونا مبتلا شدند و بیش از 30 پزشک به مدت یک ماه از حضور در مطب دور بودند و سه پزشک عمومی نیز آسمانی شدند.

به گفته وی، در یک سال گذشته بیش از 30 هزار ویزیت در سطح مطب‌ پزشکان عمومی استان که ارتباط مستقیم با کرونا داشت،‌ انجام شده است.

دکتر ابراهیمی خاطرنشان کرد: ‌دستورالعملی برای مطب پزشکان تنظیم و ابلاغ شده تا از تجمع مردم در مطب‌ها جلوگیری شود که در این زمینه بازرسی‌ها به‌صورت مرتب انجام می‌شود و مطب‌ها نیز مکلف به رعایت فاصله‌گذاری و ایجاد سامانه نوبت‌دهی اینترنتی شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت انجمن پزشکان عمومی، بیان کرد: توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده رایگان بین پزشکان،‌ توزیع  120 دستگاه پالس اکسیمتر،‌ همکاری داوطلبانه با برخی نهادهای مردمی برای ویزیت رایگان در مناطق محروم شهر، تشکیل گروه واتساپی متشکل ازحدود ٣٠٠پزشک فعال درحوزه درمان کرونا و تحلیل بیش از٥هزار گرافى وسى تى ازجمله اقدامات مشترک انجمن وپزشکان همیاراستان قم بوده است.

وی افزود: برگزاری 12 برنامه علمی زنده 2 ساعته با موضوع کرونا،‌ اطلاع‌رسانی آخرین پروتکل‌های موجود در زمینه کرونا و برگزاری همایشی در زمینه آخرین درمان‌های کرونا با حضور پزشکان از دیگر اقدامات می‌باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز