حجت الاسلام نواب:

دیدار پاپ با آیت الله سیستانی نتیجه ۴۰ سال گفت و گوی ایران با واتیکان است/ ارتباط نزدیک دانشگاه ادیان و مذاهب با وزارت امور خارجه

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۴:۵۹:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۴۴۹۵
دیدار پاپ با آیت الله سیستانی نتیجه ۴۰ سال گفت و گوی ایران با واتیکان است/ ارتباط نزدیک دانشگاه ادیان و مذاهب با وزارت امور خارجه
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی نتیجه 40 سال گفت و گوی ایران با واتیکان بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در نشست خبری که در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با اشاره به دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی، اظهار کرد: این دیدار نتیجه گفت و گوی 40 ساله ایران با واتیکان است و پیش از دیدار با مرجع شیعیان با شیخ الازهر دیدار کرده بود.

وی با اشاره به شخصیت پاپ فرانسیس بیان کرد: پاپ انسانی ساده زیست است و لباس و عبای ارزان قیمت بر تن می کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به انتقادهایی که از سفر اخیرپاپ فرانسیس به عراق و دیدارش با آیت الله سیستانی مطرح شده است، تصریح کرد: این دیدار باید به صورت دقیق و به درستی مورد تحلیل قرار بگیرد و سخنان غیر علمی که مطرح می شود منقضی شده است.

وی با اشاره به رویکرد پاپ فرانسیس به وقایع منطقه و جنایت های داعش گفت: این روحانی مسیحی در طول سال های گذشته همواره دخالت کشورهای مختلف در منطقه و جنایت های داعش را محکوم کرده است.

نواب با تبیین دلایل، تاثیرگذاری کشور واتیکان و پاپ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: واتیکان یک دولت قدرتمند و ثروتمندی است و خیریه های بسیاری را در اختیار دارد.

وی به مسئله حضور اقلیت های مذهبی در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: عضویت مسیحیان و زرتشت در شوراهای شهر و روستا از منظر فقهی مانعی ندارد و این مسئله را در قالب یک پایان نامه دکتری مورد اثبات قرار داده ایم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش دیگری از سخنان خویش به مسئله دوچرخه سواری زنان اشاره و تصریح کرد: برخی ائمه جمعه در این راستا سخنانی را مطرح می کنند و این رویه را نباید نسبت به همه ائمه جمعه تعمیم داد.

نواب در ادامه سخنانش به عملکرد دانشگاه ادیان و مذاهب اشاره و عنوان کرد: این دانشگاه با  70 دانشگاه معتبر جهان موافقت نامه همکاری امضا کرده است و در داخل کشور نیز در تلاش است روابط با مذاهب اهل سنت را تقویت کند و در این راستا نیز دو رشته تحصیلی در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد ویژه تقریب بین مذاهب اهل سنت راه اندازی کرده است.

وی با تاکید براینکه اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا مراکز علمی به صورت غیرحضوری فعالیت می کنند، گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب چند سالی است که آموزش غیر حضوری دارد و به همین دلیل به آسانی توانست با این وضعیت مواجه شود و کلاس های غیر حضوری برگزار کند و دانشجویان خارج از کشور نیز در کلاس های درس به صورت مجازی حاضر می شوند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اضافه کرد: ارتباط این دانشگاه با وزارت خارجه بسیار نزدیک و تنگاتنگ است و بیش از50 سفیر داخلی و خارجی به صورت خودجوش در این دانشگاه حضور یافته و مشاوره های لازم را دریافت کرده اند و آماده ارائه مشاوره های فرهنگی و علمی به ارکان مختلف وزارت خارجه را داریم.

نواب در بخش دیگری از سخنانش به سیاست آمریکا و رویکرد رئیس جمهوران این کشور اشاره کرد و گفت: سیاست کلی آمریکا در مقابل با ایران تغییر نمی کند اما ویژگی های شخصیتی افراد با یک دیگر متفاوت است.

وی با تاکید براینکه تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران برای ما نعمت است، افزود: تحریم ها برای ایران نعمتی برای خودکفایی و به خود آمدن ایران بود و در این راستا بسیاری از مشکلات کنونی از دعواهای داخلی به وجود آمده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از آتش زدن کتاب طب جدید عنوان کرد: وزارت بهداشت ایران مخالف طب سنتی نیست و متخصصانی نیز در این زمینه تربیت کرده است و از نظر ما طب سنتی کاملا محترم است اما وقتی فردی بخواهد به طب جدید اهانتی بکند باید منتظر هجمه های منفی باشد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب هیچ اقدامی در رابطه با طب سنتی نکرده و نخواهد کرد و ما هیچ رسالتی در رابطه با مساله طب سنتی نداریم اما از اصل سب سنتی دفاع می کنیم.

نواب در بخش دیگری از سخنانش به قرار گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: همواره عده ای مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق می کنند اما این دوره نیز شاهد حضور پررنگ مردم خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ریشه این گرانی ها و نابسامانی مساله اقتصاد نیست بلکه نتیجه عدم تحمل است و باید تاکید داشت 90 درصد ریشه مشکلات امروز در منازعات سیاسی افراد است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز