ورود پلاک های غیربومی به شهر قم در نیمه شعبان ممنوع شد

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۲:۴۶:۱۷
کد خبر: ۱۱۵۶۷۸۳
ورود پلاک های غیربومی به شهر قم در نیمه شعبان ممنوع شد
استاندار قم از تصویب منع ورود پلاک‌های غیربومی به شهر قم در روزهای هشتم و نهم فروردین ماه همزمان با نیمه شعبان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمت امروز پس از تشکیل جلسه ستاد ملی کرونا در گفت وگو با خبرنگاران با تبریک سال جدید و فرارسیدن سالروز ولادت امام عصر(عج) اظهار کرد: امیدواریم مردم همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته و از برگزاری مراسم‌های این ایام به شیوه سال گذشته پرهیز کرده و شکل مراسم ها باید با شکوه ولی به صورت مجازی و غیر تجمعی برگزار شود تا از شکل گیری موج جدید کرونا جلوگیری شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد ملی کرونا به ریاست جمهور بیان کرد: در خصوص منع تردد شبانه با توجه به تغییر ساعت تصمیم بر این شد منع تردد از ساعت 9 به 10 موکول شده و قوانین منع تردد از ساعت 10 اعمال می شود.

استاندار قم گفت: با توجه به اینکه خیل مشتاقان آقا امام زمان به مناسبت نیمه شعبان معمولا به عنوان مقصد سفر استان قم را انتخاب می‌کنند و نگرانی هایی مبنی بر خیز جدید بیماری وجود دارد، تصمیم بر این شد پلاک های غیربومی در روزهای هشتم و نهم فروردین ماه ممنوعیت ورود به استان قم داشته باشند.

وی تاکید کرد: در این ایام در مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه مراسم به صورت تجمعی نداریم و مراسم ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

سرمست یادآور شد: شهرداری و دیگر سازمان های فرهنگی باید محیط شهر را به گونه ای در خور شان این مناسبت آماده سازی کرده و نشاط و شادی در شهر جریان داشته باشد.

وی روز سربازان گمنام امام زمان را تبریک گفت و یادآور شد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در طول سال گذشته نقش آفرینی‌های بسیاری داشتند و با تلاش های ایشان و دیگر اعضای شورای تامین استان، قم از نظر امنیت سرمایه گذاری در بین سه استان برتر کشور قرار گرفته است.

 

نظر شما