معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:

روزانه ۸۰ تن مرغ در قم تولید می شود/مردم به اندازه نیاز مرغ تهیه کنند

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۰:۲۴:۴۲
کد خبر: ۱۱۵۸۰۶۷
روزانه ۸۰ تن مرغ در قم تولید می شود/مردم به اندازه نیاز مرغ تهیه کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ضمن ابراز امیدواری به بهبود بازار مرغ، از مردم استان خواست تا مرغ را به اندازه نیاز معمول، تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهرداد غضنفری با اشاره به نشست کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: یکی از اولویت های امروز در کشور و استان، تأمین کالاهای مورد نیاز مردم و مایحتاج عمومی آنان است که خوشبختانه گزارش ها نشان می دهد که استان قم در این زمینه کمبود خاصی ندارد.

وی با بیان اینکه قم در موضوع برنج، شکر و روغن دارای ذخایر مطمئنی است و پیش بینی های لازم برای ماه مبارک رمضان نیز انجام شده است خاطرنشان کرد: چالش اصلی امروز درباره تهیه و توزیع مرغ است، چراکه تولید روزانه مرغ گرم در استان بین ۶۰ تا ۸۰ تُن در نوسان است، در حالی که مصرف استان از این مقدار بیش تر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین افزود: البته تولید روزانه استان گاهی با توجه به تفاوت نظام جوجه ریزی از این مقدار هم بیشتر می شود، اما همچنان نیاز بازار بیش از تولید روزانه استان است که تلاش می شود تا این تفاوت از طریق دیگر استان ها و همچنین استفاده از سهمیه مرغ منجمد تأمین شود.

غضنفری سپس یادآور شد: تمرکز ما بر توزیع مرغ تولیدی استان با قیمت مصوب تنظیم بازار یعنی هر کیلو 20 هزار و 400 تومان و همین امر سبب شده که با توجه به تفاوت این قیمت با استان های همجوار، شاهد تشکیل صف در برخی نقاط قم باشیم.

وی ادامه داد: توصیه به مردم آن است که نگران کمبود مایحتاج عمومی حتی مرغ نباشند، بویژه آن که آمار جوجه ریزی نسبت به اسفند ماه سال قبل بیشتر شده و در ماه های آینده هم با افزایش همراه خواهد بود، بنابراین از مردم می خواهیم تا مرغ را به اندازه نیاز معمول، تهیه و مصرف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین به سیاست تکمیل نیاز بازار مرغ از طریق سهمیه مرغ منجمد توجه داد و گفت: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون، ۴۰۰ تُن مرغ منجمد نیز به بازار مرغ قم تزریق شده است.

وی در عین حال به عرضه مرغ در قم به صورت محله ای و در بیش از ۲۰۰ نقطه فروش اشاره کرد و بیان داشت: تلاش شده است تا در همه این مراکز فروش، ناظرانی برای بهبود توزیع مرغ در بین مردم حضور داشته باشند.

غضنفری اضافه کرد: البته در سطح ملی هم مقرر شده است تا وزرای جهاد کشاورزی و صمت درباره تحلیل قیمت ها بررسی دقیق تری داشته باشند و مواردی را که در حوزه تولید نیازمند کاهش قیمت است مورد بازنگری قرار دهند، به طور مثال مقرر شده است تا قیمت برخی اقلام مانند جوجه یک روزه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود آمار فعلی ذخایر استان در زمینه مایحتاج عمومی را امیدوارکننده خواند و گفت: مقتضی است تا دستگاه های مختلف هم نیازمندی های ماه های آینده را پیگیری کنند تا این نیازمندی ها در انبارهای استان وجود داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز