تدوین برنامه شهرداری قم بر مبنای سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۰۹:۵۷:۳۶
کد خبر: ۱۱۶۰۱۶۲
تدوین برنامه شهرداری قم بر مبنای سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت
معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم آسیب‌شناسی برنامه‌های پنج‌ساله شهرداری را مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: آسیب‌شناسی برنامه نخست توانست به ما کمک کند تا برنامه پنج‌ساله دوم که با در نظر گرفتن مبانی سند پایه الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و با توجه به مدل شهر همگرا تدوین شده است را کاربردی‌تر و عملیاتی‌تر تدوین کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محسن رنجبر ضمن یادآوری سابقه ۱۸ ساله شهردار قم در حوزه مدیریت شهری، اظهار داشت: در کشور وجود چنین سابقه‌ای در امر مدیریت شهری بی‌سابقه است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم دغدغه شهردار قم در تدوین برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله قم را یادآور شد و افزود: این چشم‌انداز با همکاری مؤثرین حوزه علمیه از جمله آیت‌الله اعرافی تدوین شد و برای حرکت شهرداری قم به سمت چشم‌انداز در برنامه اول سیستم‌هائی ایجاد شد که امکان اشاعه در شهرداری‌های دیگر را دارد.

رنجبر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را نیز مطرح و تصریح کرد: باید با نگاهی علمی و پیشرفته به این الگو نگاه کرده و سعی کرد در خصوص برنامه‌ریزی شهرها بر اساس این الگو از تجربیات شهرداری قم و شخص دکتر سقائیان‌نژاد استفاده کرد.

وی آسیب‌شناسی برنامه‌های پنج‌ساله را مهم و تأثیرگذار دانست و بیان کرد: آسیب‌شناسی برنامه نخست به ما کمک کرد تا برنامه پنج‌ساله دوم با بیشترین انطباق با مبانی سند الگوی پایه ایرانی اسلامی پیشرفت پیداکرده و با استفاده از تجربیات نوین دنیا در مدیریت شهری برنامه‌ای عملیاتی‌تر و کاربردی‌تری تدوین کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم اجرای این مدل را در شهر قم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای علمی و دینی دنیا را مهم خواند و تأکید کرد: در کنار خدمت‌رسانی به مردم و اجرای برنامه‌های عمرانی باید به این الگو به‌عنوان مبنای بومی برای برنامه‌ریزی شهری توجه کرد.

رنجبر ادامه داد: همکاری حوزه علمیه با شهرداری قم می‌تواند مدل و الگوی جدیدی را برای مدیریت شهرها ایجاد کرده و سبب خیر در کشور شده و یکی از مهم‌ترین چالش‌های کشور در مدیریت شهرها را ساماندهی کند.

وی عدم ورود سیاست‌بازی در مدیریت شهری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری اختلافات سیاسی راه نداشته و قم به‌عنوان پایلوت می‌تواند مدیریت صحیح شهری بر مبنای همکاری حوزه و شهرداری را پایه‌گذاری کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز