افزایش اتوبوس‌ها در خطوط اتوبوسرانی قم برای افزایش شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۹:۲۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۶۳۱۳۴
افزایش اتوبوس‌ها در خطوط اتوبوسرانی قم برای افزایش شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم از ابلاغ دستورالعمل‌های جدید و متناسب با وضعیت قرمز خبر داد و گفت: برای کاهش تراکم مسافران در اتوبوس‌ها سرفاصله اتوبوس‌ها کاهش پیداکرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی نیک ، با اشاره به ایجاد شرایط اضطراری کرونا در کشور، اظهار داشت: متأسفانه شاهد ایجاد وضعیت قرمز در بسیاری از شهرهای کشور ازجمله قم بوده که نیاز به اعمال پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری در این شرایط هستیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم حفظ سلامت شهروندان را یکی از دغدغه‌های شهرداری دانست و افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی جدید در رابطه با حمل‌ونقل عمومی طبق وضعیت قرمز قم به سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ابلاغ‌شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر به وضعیت آبی و درنهایت سفید بازگردیم.

نیک در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه رانندگان و مسافران تصریح کرد: در خصوص رانندگان یک سری اقدامات شامل ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی و ضدعفونی کردن اتوبوس در انتهای شب مورد تأکید بیشتر قرارگرفته است.

وی از ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها با دستگاه فوگر خبر داد و خاطرنشان کرد: با کم کردن سرفاصله اتوبوس‌ها و کمتر سوارشدن مسافران به اتوبوس‌ها و رعایت فاصله اجتماعی تلاش کرده در کاهش این بیماری نقش مثبتی ایفا کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با درخواست از شهروندان برای استفاده از ماسک و دستکش هنگام استفاده از اتوبوس و تاکسی ابراز کرد: سرفاصله اتوبوس‌ها را از ۱۵ به ۱۲ دقیقه رسانده و تعداد بیشتری اتوبوس در جهت کاهش تراکم در مسیر قراردادیم.

نیک همچنین از کاهش تعداد مسافران در تاکسی‌ها نیز خبر داد و تأکید کرد: تاکسی‌های خطی نیز در ایستگاه‌ها روزانه دو بار ضدعفونی شده و رانندگان تاکسی هم موظف به استفاده از ماسک هستند.

 

نظر شما