استاندار :

قم در موج چهارم کرونا به آستانه یک فاجعه انسانی نزدیک شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۳:۳۹:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۱۹۰۰
قم در موج چهارم کرونا به آستانه یک فاجعه انسانی نزدیک شد
استاندار قم با اشاره به وضعیت نگران کننده بیماری کرونا، گفت: اگر وضعیت این بیماری مدیریت نمی‌شد یک فاجعه انسانی در این استان به وقوع می‌پیوست.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران، گفت: قم در حال عبور از موج سهمگین کرونا است و در این برهه، زمان نقد یکدیگر نیست. قم هم اکنون در آستانه تثبیت و مهار موج چهارم کرونا قرار دارد.

سرمست ادامه داد: در صورتی که موردی از وجود اتباع هندی و پاکستانی در مراکز اقامتی گزارش شود به صورت کامل در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: کارنامه کلی استان در طول ۱۴ ماه گذشته در مبارزه با بیماری کرونا مطلوب است و اگر این اقدامات انجام نمی شد وضعیت بسیار بحرانی در این استان حاکم می شد.

به گفته وی، به دلیل برگزاری پرتعداد مناسبت های ملی و مذهبی و  تردد بیش از ۲۰ میلیون زائر به این استان امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آن دشوارتر از بسیاری از استانهای دیگر است.

استاندار یادآور شد: تامین معیشت، چرخیدن چرخ تولید، حفظ آرامش و امنیت در کنار مبارزه با کرونا اولویت های اصلی قم در شرایط فعلی است.

به باور وی، قم با پایداری ۴ ماهه در وضعیت آبی بیشترین میزان ماندگاری در وضعیت آبی را در بین استانهای کشور در فصل پاییز و زمستان سال گذشته تجربه کرد.

استاندار قم بیان کرد: تمام دستگاه های استانی بصورت کامل و بدون هیچ گونه تخطی باید در خدمت تصمیمات دانشگاه علوم پزشکی باشند و در این رابطه مسوول یا دستگاهی حق تجاوز از مصوبات گرفته شده را ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: تمام دستگاه های استانی باید در زمانبدی مشخص سه خدمت پرمراجعه خود را بصورت کامل غیرحضوری کنند.

استاندار قم گفت: خط قرمز قم در مبارزه با کرونا برخورد با هر نوع تجمعی است و برای جلوگیری از تجمعات شبانه در بلوار سردار سلیمانی باید پیشگیری های لازم صورت بگیرد.

نظر شما