برگزاری مراسم شب قدر در محوطه باز مسجد مقدس جمکران

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۱:۴۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۲۹۳۲
معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران رویکرد اصلی مراسم احیا در این مکان مقدس را مجازی و از طریق رسانه ملی عنوان کرد و گفت: افرادی که به صورت حضوری در این مراسم شرکت می کنند لازم است ضمن به همراه داشتن لوازم عبادی شخصی از ماسک استفاده کرده و رعایت کامل فاصله گذاری را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابراهیم صدوقی، ضمن تبریک هفدهم ماه مبارک رمضان سالروز بنای مسجدمقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: این مکان مقدس از سال 373 هجری قمری تا به حال به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های مذهبی و دینی کشور‌ مورد توجه بزرگان و مراجع دینی شیعه، بوده و مستندات فراوانی از عنایت و ارادت این شخصیت‌ها به مسجد مقدس جمکران موجود است.

وی اظهار کرد: این پایگاه عظیم تشیع به عنوان میعاد منتظران که هرساله پذیرای میلیون‌ها زایر و عاشق دلباخته از سراسر ایران اسلامی و سایر کشورهای جهان است، به برجسته‌ترین نماد و نشانه‌ فرهنگ انتظار بدل شده و توجه و تاکید بر آن همواره تداعی‌کننده‌ توجه به وجود مبارک حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنافداه است.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با بیان اهمیت ایجاد تسهیل در امرخدمت رسانی به زائران مسجدمقدس جمکران افزود: بدیهی است خدمت رسانی در زمینه‌های رفاهی، درمانی، اداری، حمل و نقل، امنیتی و غیره، مدیریت فعال و سازمان یافته‌ای را می‌طلبد که کوچکترین بی‌توجهی به آن بحران سنگینی را پدید می‌آورد که عدمِ درکِ معرفت و انس و محبّت به امام زمان علیه السلام را ایجاد کرده و زمینه التزام عملی زائر به تکالیف عصر غیبت را مخدوش می‌کند.

رئیس ستاد مناسبت های مسجد مقدس جمکران در ادامه در ارتباط با شب های قدر اظهار کرد: رویکرد اصلی مراسم دعا، سخنرانی و قرآن سرگیری درشب های قدر از طریق رسانه ملی و فضای مجازی است لیکن افرادی که به صورت حضوری در این شب های عزیز به این مکان مقدس مشرف می شوند، لازم است ضمن به همراه داشتن لوازم شخصی برای دعا از قبیل مهر، قرآن و مفاتیح ، از ماسک استفاده کرده و رعایت کامل فاصله گذاری را داشته باشند.

صدوقی گفت: با توجه به گرمی هوا و برگزاری مراسم شب های قدر در شرایط شیوع ویروس کرونا و همچنین ممنوعیت در اختیار گذاشتن آب شرب در مسجد طبق پروتکل های بهداشتی، طرح «عهد سقایی» با هدف تامین آب معدنی مورد نیاز زائرین در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

وی یادآور شد: عاشقان و ارادتمندان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه که مایلند در ثواب تأمین آب معدنی زائرین مسجد مقدس جمکران شریک شوند می توانند از طریق شماره تلفن 02531320 با حوزه نذور و هدایای این مکان مقدس تماس بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز