آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان قم تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۴:۲۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۴۱۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان قم تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان قم تا 13 اردیبهشت ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد اطلاع رسانی استان قم عنوان کرد: تقریبا ۵۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال ۱۱۰ تن از آنان وخیم است، همچنین روزانه حدود ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در قم شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این ارقام ارقام نشان می‌دهد ما همچنان درگیر موج کرونا هستیم، بیان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز در استان میان ۶۵ تا ۷۰ درصد است و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به این که نیازمند همراهی بیشتر مردم برای عبور از این شرایط هستیم، ادامه داد: اجرای گام‌های جدید طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون از اقدام‌های مهمی است که با جدیت در قم دنبال می‌شود همچنین با قرنطینه به موقع افرادی که تست کرونا آن‌ها مثبت می‌شود توسط گروه‌های رهگیری، گام های موثری برای مدیریت وضعیت بیماری کرونا در استان برداشته شده‌است.

وی با اشاره به نظارت‌های صورت گرفته برای ارتقای وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان،‌ گفت: در میان برخی از گروه‌ها میزان رعایت‌ها مطلوب نیست اما در بخش‌هایی مانند نماز جمعه و اماکن متبرک همراهی مطلوب را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: از هفته قبل هم مرحله دوم واکسیناسیون در استان آغاز شد در این مرحله تزریق واکسن به سالمندان انجام می‌شود در کنار این گروه، گروه‌های جوان‌تر که بیمار زمینه‌ای دارند نیز واکسن دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به این که برنامه واکسیناسیون در استان مطابق دستورالعمل‌های اعلامی و با سرعت در حال انجام است، بیان کرد: ۱۲ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان داریم و تاکنون سه هزار سالمند را واکسینه کردیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان گفت: اطلاع رسانی و تشویق مردم به واکسیناسیون باید در دستور کار رسانه‌های استان قرار گیرد،‌ چراکه وجود برخی تردیدها در رابطه با واکسیناسیون موجب افزایش آسیب بیماری و آمار فوتی‌ها می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز