معاون شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد

تعویض شیرآلات و اتصالات فرسوده خط انتقال ۱۵ خرداد

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۲:۰۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۵۹۰۶
تعویض شیرآلات و اتصالات فرسوده خط انتقال ۱۵ خرداد
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان از تعویض شیرآلات و اتصالات فرسوده خط لوله انتقال آب 15 خرداد با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهندس جاسب زنگنه اینالو از اجرای فاز نخست عملیات تعویض شیرآلات و اتصالات فرسوده خط انتقال 15 خرداد خبر داد و جلوگیری از نشت‌های بزرگ‌، قابل مانور نمودن شیرآلات فرسوده در مواقع حوادث و ضروری، عدم خروج طولانی‌مدت خط انتقال در هنگام حوادث غیرمترقبه و افزایش پایداری تأمین و انتقال آب شرب استان را از جمله اهداف اجرای این پروژه خبر داد.

وی عمر بالای خط انتقال و اتصالات، خوردگی بر اثر ماده کلر و عدم کارکرد مناسب شیرآلات با گذشت زمان را از جمله علل فرسودگی این خط لوله برشمرد و گفت: این خط لوله 35 سال قدمت دارد و ظرفیت انتقال هزار و 700 لیتر بر ثانیه را دارا است که یک‌میلیون و 300 هزار نفر جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان، عدم امکان مانور شیرآلات در هنگام تعمیرات و حوادث، کاهش ظرفیت تأمین آب شرب شهر قم و بخش‌های تابعه در هنگام بروز حادثه در خط انتقال، افت کیفیت آب شرب شهر قم و بخش‌های تابعه در هنگام بروز حادثه در خط انتقال، نشت اتصالات فرسوده در طول مسیر در حدود 5 لیتر بر ثانیه از جمله مشکلات ایجاد شده در این خط ذکر کرد.

وی هزینه اجرای این پروژه را 10 میلیارد ریال و مدت زمان عملیات اجرایی آن را 10 روز اعلام کرد و اظهار داشت: در اجرای این پروژه 21 شیر گارد هوا و 13 شیر هوا با به کارگیری 950 ساعت نیروی انسانی تعویض شد.

زنگنه در پایان یادآور شد: فاز نخست این پروژه در مدت زمان بندی شده به پایان رسید و فازهای بعدی نیز در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

 

نظر شما