پروژه مترو قم پیشگام حمایت از تولید داخل است

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۱۰:۴۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۷۵۲۷
پروژه مترو قم پیشگام حمایت از تولید داخل است
شهردار قم گفت: مترو قم را باید یکی از پیشگامان حمایت از تولید داخل دانست و با توجه به ارزبری، بخشی از این تجهیزات در داخل تأمین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکترسید مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم اظهار داشت: پروژه مترو قم یکی از مهم‌ترین و درعین‌حال، حساس‌ترین طرح‌های عمرانی شهر است که خوشبختانه روند خوبی در این پروژه در حال اجراست.

شهردار قم با بیان اینکه یکی از مشکلات این پروژه منابع مالی بود که خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ابراز کرد: فاز نخست این پروژه مهم از قلعه کامکار تا میدان مطهری به طول بیش از ۵ کیلومتر در حال اجراست که امیدواریم با تلاشی که در حال انجام بوده بتوانیم تا پایان خرداد تست گرم این پروژه انجام شود.

سقائیان نژاد یکی از مشکلات قبلی در زمینه راه‌اندازی مترو را تأمین تجهیزات و واگن برشمرد و ادامه داد: مترو قم را باید یکی از پیشگامان حمایت از تولید داخل دانست و با توجه به ارزبری، بخشی از این تجهیزات در داخل تأمین شد.

وی در مورد تأمین واگن‌های مترو تصریح کرد: با رایزنی‌ها در سطح ملی مقررشده این فاز از مترو قم با دو رام قطار و ۱۰ واگن به‌صورت قرضی از سازمان قطار شهری یکی از کلان‌شهرها به بهره‌برداری برسد.

شهردار قم با اشاره به اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری قم در سال ۱۴۰۰ یادآور شد: در پروژه مترو قرارداد به‌صورت ۴۰ درصد غیر نقدی و ۶۰ درصد نقدی است که خوشبختانه پول آن فراهم‌شده که امید است بتوانیم خردادماه آن را به بهره‌برداری برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز