برگزاری نماز عید فطر در فضای باز

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۱۰:۵۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۸۰۷۹
استاندار قم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز عید فطر باید در فضای باز، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد مدیریت بحران قم، گفت: رعایت دستورالعمل‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری نماز عید فطر در سطح استان الزامی است و باید طوری عمل شود تا از تجمعات جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اغناسازی افکار عمومی در طرح واکسیناسیون، بیان کرد: افکار عمومی به‌ویژه برای جامعه هدف باید از طرف شورای اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها به سمت لزوم و فواید واکسیناسیون مدیریت شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در ماه‌های آینده با گسترش واکسیناسیون از شکل‌گیری موج‌های بعدی بیماری جلوگیری شود و مردم نیز فرصت را از دست ندهند و بر اساس اولویت‌های تعیین ‌شده در مراکز واکسیناسیون حضور یابند.

سرمست افزود: در راستای گسترش طرح واکسیناسیون دستگاه‌های اجرایی استان باید سالن‌های مناسب خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا مراکز واکسیناسیون در سطح استان افزایش یابد و از تجمع در مراکز فعلی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: مطب‌های بخش خصوصی موظف هستند اطلاعات بیماران کرونایی را در راستای رهگیری و نظارت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند و سازمان نظام پزشکی پیگیری کند تا مصوبه اطلاعات بیماران کرونایی اجرایی شود.

وی با اشاره به این‌که ممنوعیت سفرهای بین استانی از دیروز شروع شده و تا شنبه ادامه دارد، گفت: نیروهای انتظامی با دقت و جدیت طرح را اعمال کنند و نظارت‌های دقیقی در حوزه امنیتی و انتظامی صورت گیرد.

استاندار قم افزود: با توجه به این‌که قم در محل تردد است و امکان رفت‌وآمد به این شهر زیاد است، باید مراقبت و کنترل‌ها افزایش یابد که امیدواریم به نحو احسن اجرایی و به کاهش سفر کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری حضوری آزمون‌های حضوری پایه نهم و دوازدهم و کنکور سراسری و سایر آزمون‌های تحت نظر سازمان سنجش در سطح ستاد ملی به تصویب رسیده که باید اطلاع‌رسانی شود و از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خانواده‌ها اطمینان خاطر دهیم.

وی افزود: آموزش‌وپرورش از هم‌اکنون نسبت به تامین فضای امن و دقیق که می‌توان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اطمینان خاطر داد، اقدام کند.

سرمست همچنین گفت: دقت و نظارت بیشتری در آرامستان‌ها و پایانه‌های درون‌شهری شود، بویژه در ایام تعطیلی عید فطر صورت گیرد تا از تجمعات احتمالی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارشی‌هایی که از حرم حضرت معصومه(س) رسیده، نیاز است تا نظارت‌ها و مراقبت‌ها به‌ویژه در تعطیلات عید فطر افزایش یابد.

وی در ادامه به مدیریت مصرف برق اشاره و بیان کرد: باید ملاحظاتی از نظر مصرف برق در بخش‌های صنعت و کشاورزی صورت گیرد.

سرمست افزود: در این راستا باید از نظرات کارشناسان این بخش نیز استفاده کنیم، ولی در عین حال باید تعهدات وزارت نیرو نیز اعمال شود.

وی اضافه کرد: تغییر ساعات اداری در استان قم در فصل گرما در راستای کاهش مصرف برق مورد تایید و منوط به اجازه ستاد ملی می‌باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که آزادراه قم- تهران از موقعیت حساسی برخوردار است، اگر در کاهش روشنایی این مسیر دقت نشود ممکن است تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

استاندار قم تاکید کرد: شرکت برق باید با همکاری اداره کل راهداری در کاهش روشنایی محورهای حادثه‌خیز استان ملاحظاتی داشته باشد.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش شهروندان نسبت به مصرف برق، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم از لحاظ لزوم رعایت صرفه‌جویی در مصرف برق قانع نشوند، کار سخت خواهد بود و این مساله نیازمند فرهنگ‌سازی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز