معاون بهره‌برداری و توسعه آب خبر داد

افزایش ایمنی شیرآلات و کیفیت آب در شبکه آبرسانی قم

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۰۹:۴۹:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۹۵۲۵
افزایش ایمنی شیرآلات و کیفیت آب در شبکه آبرسانی قم
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان از نصب صافی در خروجی مخازن 80 هزار مترمکعبی سالاریه به منظور بالا بردن ایمنی و کارکرد تجهیزات و شیرآلات و افزایش کیفیت شبکه آب شهر قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهندس جاسب زنگنه آب بند نکردن شیرآلات با سایز بزرگ و فشارشکن‌های شبکه توزیع را از جمله مشکلات توزیع مناسب فشار و کیفیت آب شبکه آب شهری قم اعلام کرد و دلیل اصلی آن را انسداد بین دیسک و محفظه شیرآلات توسط اجسام درشت دانست.

وی با بیان اینکه به طور متوسط سالانه دو عدد شیر با سایز بزرگتر از 800 میلیمتر و 2 فشارشکن با سایز بزرگتر از 400 دچار این مشکل می‌شوند، خاطرنشان کرد: این موضوع علاوه بر اختلال در روند آبرسانی و بروز خسارات و حوادث متعدد، موجب ایجاد هزینه می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم به اقدامات انجام شده به منظور برطرف کردن این مشکل پرداخت و اظهار داشت: در همین راستا نصب صافی خروجی از نوع کریتینگ در مخازن بتنی سالاریه با حجم ذخیره 80 هزار مترمکعب در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آبرسانی به 90 درصد جمعیت شهر قم تحت تأثیر این مخازن قرار دارند، یادآور شد: صافی‌ها با هزینه‌ای افزون بر 800 میلیون ریال طی 5 مرحله بر روی حوضچه مخازن سالاریه نصب شد.

زنگنه در پایان اظهار داشت: امیدواریم با نصب این صافی‌ها بتوانیم هر چه بیشتر در زمینه افزایش عمر شیرآلات و تجهیزات  و توزیع مناسب  در رینگ‌های شرقی و غربی و کیفیت شبکه آب شهر قم گام برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز