شورای مردم می‌خواهیم نه شورای شهرداری

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۹:۱۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۵۴۱۵
شورای مردم می‌خواهیم نه شورای شهرداری
فعال رسانه‌ای استان قم گفت: شورای شهر باید خود را وامدار مردم و در خدمت آنها بداند و برای شهرداری تصمیم‌گیری و بر کار آن نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید جواد اشرفی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: هر چند هنوز تا تحقق مدیریت شهری جامع و تبدیل شوراها به پارلمان‌های شهری و روستایی باقی مانده و زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی لازم برای این کار به طور کامل فراهم نشده، اما تجربه بیش از 20 سال فعالیت شوراها، حاکی از موفقیت ضمنی این ایده در مدیریت شهرها و روستاهاست.

وی افزود: شورای یک شهر به خصوص شهری مانند قم که دارای ظرفیت‌ها و البته ویژگی‌های خاص ملی و منطقه‌ای است، باید برآمده از خواست اکثریت مردم با همه گرایشات فکری در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و ... باشد، شورایی که خود را وامدار همین مردم بداند و در خدمت آنها باشد.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه گاه دیده‌ایم شوراها در زمینه هموارسازی مسیر شهرداری، تصمیم‌هایی می‌گیرند که بیشتر به سلایق مدیران شهری سوق پیدا می‌کند تا خواسته عموم جامعه عنوان کرد: در حقیقت باید گفت شورایی می‌خواهیم که به تمام معنا شورای مردم باشد نه شورای شهرداری زیرا معتقدیم همانطور که در قوانین جاری کشور هم آمده، شهرداری‌ها نهادی زیر نظر شوراها یعنی نمایندگان مردم هستند.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در حوزه سیاست‌های کلان و نظارت بر چگونگی عملکرد شهرداری‌ها، وظیفه شوراهاست بنابراین از اعضای این نهاد مردمی انتظار می‌رود بدون در نظر گرفتن هیچ امری غیر از خواسته و مطالبات به حق جامعه، این دو وظیفه اساسی را انجام دهند و خود را در پیشگاه خداوند و مردم مسئول بدانند زیرا تک تک آراء به آنها، یک امانت است و انجام ندادن یا تضعیف این دو رسالت خطیر، خیانت در حق امانت محسوب می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز