قدردانی رئیس جامعه مدرسین از ایجاد خانه موزه شهیدان زین‌الدین/لزوم تبدیل این موزه به محیطی برای ترویج فرهنگ شهادت

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۲:۳۲:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۵۵۸۳
قدردانی رئیس جامعه مدرسین از ایجاد خانه موزه شهیدان زین‌الدین/لزوم تبدیل این موزه به محیطی برای ترویج فرهنگ شهادت
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با قدردانی از ساخت خانه موزه شهیدان زین‌الدین گفت: این خانه موزه به محیطی برای ترویج فرهنگ شهادت و محل بازدید اقشار مختلف مردم و مسئولان داخلی و خارجی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در آیین افتتاح موزه شهیدان زین‌الدین و شهدای لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) از پروژه خانه موزه شهیدان زین‌الدین و در ادامه طرح ” قم در مسیر تحول”، با قدردانی از مسئولان شهرداری قم به‌منظور تعمیر و بازسازی این خانه و تبدیل آن به خانه موزه شهیدان زین‌الدین و شهدای لشکر۱۷علی ابن ابیطالب(ع) اظهار داشت: شرایطی فراهم شود تا همان‌طور که اقشار مختلف از بیت تاریخی امام خمینی(ره) در شهر کریمه اهل‌بیت (س( بازدید می‌کنند، از این خانه موزه نیز بازدید و با اندیشه تربیت‌یافتگان مکتب راه امام(ره) آشنا شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: این موزه یک نوع ویژگی روایتگری از فرهنگ شهید و شهادت داشته و به‌نوعی تسلی بخشی به خانواده این شهیدان عزیز است.

وی به حضور مادر شهیدان زین‌الدین در این مراسم اشاره کرد و گفت: ایشان مادری پرافتخار برای ایران اسلامی هستند و ما نیز افتخار می‌کنیم که چنین فرزندانی را تربیت کرده‌اند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر ویژگی‌های شهیدان زین‌الدین یادآور شد: این شهدای عزیز و والامقام بر تارک تاریخ می‌درخشند و برجستگی‌هایی دارند که نامشان همواره مایه فخر و مباهات شهر کریمه اهل‌بیت(س) است.

وی با بیان اینکه محفلی به نام شهیدان در قم و حتی در کشور نبوده که نام این دو شهید به زبان نیاید، افزود: این مهم نشان‌دهنده جایگاه اخلاص این دو شهید در جنگ است که هرچه داشتند برای خدمت دین در طبق اخلاص گذاشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امروز نیازمند شهید زین‌الدین‌ها هستیم، اذعان کرد: شهدا مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس نیستند و نیاز داریم در این پیچ و خم‌های انقلاب از روح این شهیدان الهام بگیریم، اگر همواره احساس کنیم پشتوانه ما خون شهیدان و امام راحل(ره) و رهبری باشند هیچ آسیبی به کشور وارد نمی‌شود.

وی اظهار داشت: مراحل سختی در این ۴۲ سال از انقلاب پشت سرگذاشته‌ایم و دشمنان به دنبال براندازی نظام بودند و خیال می‌کردند این موضوع اتفاق افتاده است اما یک‌دفعه چشم باز می‌کردند و می‌دیدند با همان قدرت، صلابت و نگاه بلند در صحنه ایستاده‌ایم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به جنگ ۱۲ روزه در فلسطین و پیروزی این کشور اشاره کرد و گفت: این مهم با شجاعت و مقاومت و به برکت خون شهیدان ازجمله سردار شهید سلیمانی اتفاق افتاد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز