آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان قم تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۱۴:۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۹۳۷۱۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان قم تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان قم تا 26 خرداد ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ محمدرضا قدیر که امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با تبریک ویژه تولید و کسب مجوّز واکسن ملی کرونا به همه مردم بیان داشت: این مهم با همت دانشمندان کشور به وقوع پیوسته است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد از هفته آینده شاهد شروع واکسیناسیون کرونا در سراسر کشور با واکسن ملی «کوو برکت» باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم سپس به تداوم روند نزولی شیوع و بستری بیماران کرونایی در استان توجه داد و اذعان کرد: در حال حاضر حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که متأسفانه حال حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر از آنان وخیم است.

قدیر افزود: خوشبختانه در سه روز اخیر، مرگ و میر کرونایی در استان به صفر رسیده است که امیدواریم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری، شاهد تداوم این وضعیت در استان باشیم.

وی درعین حال به اهمیت کنترل تجمعات برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا اشاره و ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات روز بیست و هشتم خرداد ماه آرزو کرد مردم همزمان با حضور در پای صندوق های اخذ رأی، به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هم توجه داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین درباره فرآیند جذب ۱۳۰ نفر نیروی انسانی جدید در مرکز بهداشت استان گفت: این امر در برنامه وزارتخانه گنجانده شده و پیگیری می شود.

قدیر همچنین درباره تخصیص اعتبار برای امور بهداشتی و درمانی دو شهرستان جدیدالاحداث در استان یادآور شد: این موضوع نیز در برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گنجانده شده تا ان شاء الله شاهد راه اندازی شبکه بهداشت و درمان در این دو شهرستان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم درباره پیگیری بازگشایی تالارها و رستوران های قم بر اساس بهتر شدن وضعیت کرونایی تصریح کرد: پیگیری هایی در این زمینه انجام شده است، اما باید اذعان داشت که تحقق این امر بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغیه های رسمی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت می گیرد که البته تاکنون چنین ابلاغیه هایی صادر نشده است.

 

نظر شما