طرح تحول کشتی قم در دست احداث

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۰۸:۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۱۹۶۹۸۵
طرح تحول کشتی قم در دست احداث
رئیس هیات کشتی قم با اشاره به عملیاتی شدن طرح تحول در این رشته ورزشی اظهار داشت : استعدادیابی،‌ سرمایه گذاری هدفمند در رده‌سنی پایه، ارتقای کمی و کیفی و همچنین طراحی و اجرای خلاقانه ترین لیگ کشتی کشور، از جمله اقدام های این هیات در قالب طرح تحول است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، هادی علیایی گفت: عمده‌ برنامه‌های این هیات بر اساس طرح تحول کشتی قم  در گرو استعدادیابی و سرمایه‌گذاری هدفمند در رده‌سنی پایه است،  به همین منظور مسابقات لیگ کشتی در ردهای سنی پایه به سبکی نو در این استان طراحی شده است که می توان آن را خلاقانه ترین لیگ کشتی در کشوردانست.

وی ضمن اشاره به جزئیات لیگ کشتی رده های سنی پایه طراحی شده در این استان افزود: این پیکارها درقالب  ۸ هفته و هر ۴۵ روز یکباربا رعایت پروتکل های بهداشتی  به انجام خواهد رسید و این، اولین دوره لیگ کشتی در سطح کشور خواهد بود که در هر هفته تیم برتر و قهرمان معرفی و در هفته‌ی پایانی قهرمان قهرمانان معرفی می شود.

رئیس هیات کشتی با اشاره به فعالیت ۱۱ باشگاه کشتی در این استان تصریح کرد: بر این اساس هیات کشتی  قم از باشگاه‌های مختلف سراسر  استان برای حضور در این تورنمنت دعوت کرده است و  قرار است هفته ابتدایی این لیگ با 5 تیم و در ۱۰ وزن در رده سنی نونهالان برگزار گردد.

گفتنی است، نخستین هفته این لیگ جمعه ۱۱ تیرماه در برگزار خواهد شد و  هم اکنون پنج تیم برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند که با توجه به شرایط خوب در نظر گرفته شده برای برگزاری این لیگ از جمله اعطای جوایز نقدی به قهرمان هر هفته امیدواریم،‌تعداد تیم های شرکت کننده در این لیگ افزایش یابد.

رئیس هیات کشتی قم افزود: به منظور افزایش سطح رقابتی این مسابقات،‌پیش بینی شده است که در صورت افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در آن، تیمهای حاضر در مسابقات در قالب تیم های دسته یک و ۲ تقسیم شده و در پایان هر هفته تیم آخر دسته اول به دسته دوم سقوط و تیم اول دسته دوم به دسته اول صعود کند.

علیایی خاطرنشان کرد: این سبک برگزاری لیگ برای اولین بار در کشور در این استان طراحی شده است که با توجه به مشورت های گرفته شده برای طراحی آن، انتظار داریم که برگزاری این لیگ موجب ارتقای سطح کشتی استان به ویژه در رده های سنی پایه شود.

وی  با بیان اینکه تحول در این رشته ورزشی موجب نگاه مثبت فدراسیون به این هیات شده است گفت: در تازه ترین مجمع عمومی فدراسیون کشتی که روز ۳۰ خردادماه جاری در تهران برگزار شد، عملکرد هیات کشتی استان قم توسط رئیس فدراسیون مثبت و رو به جلو ارزیابی و از عملکرد این هیات تقدیر شد.

نکته جالب و حائز اهمیت این است، هم اکنون هیات کشتی قم  بیش از یک هزار و ۷۰۰ کشتی گیر و حدود ۴۰ داور و مربی در این هیات ورزشی ساماندهی شده اند. استان قم در این رشته  به ویژه در کشتی فرنگی یکی از استان های صاحب نام  و مدعی در کشور است که با تلاش و ممارست ورزشکاران و مربیان این رشته، قم توانست بعد از سال ها سهمیه حضور در  رقابت های المپیک 2021 توکیو ف در وزن 60 کیلو گرم را  ازآن خود کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز