انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی شهرداری قم

تبدیل مقابر گنبد سبز به محل فعالیت‌های فرهنگی و هنری

۱۴۰۰/۰۴/۰۲ - ۱۱:۴۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۹۷۱۸۳
تبدیل مقابر گنبد سبز به محل فعالیت‌های فرهنگی و هنری
سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم تفاهم‌نامه مشترک امضاء کردند و مقابر گنبد سبز به محل فعالیت‌های فرهنگی و هنری تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم برگزار شد که براساس این تفاهم‌نامه که به امضاء مشترک علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم رسید، مقابر گنبد سبز  که به لحاظ تاریخی و معماری منحصربه‌فرد هستند، به‌منظور فعالیت‌های فرهنگی و هنری و جشنواره‌های متنوع به مدت سه سال برای استفاده گردشگران در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، مهم‌ترین هدف از انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری و میراث فرهنگی قم در بهره‌برداری بهینه سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم از این ابنیه شاخص تاریخی قم است.

مقابر گنبد سبز یکی از شاخص‌ترین زیرساخت‌های حوزه گردشگری محسوب می‌شود که توسعه این اماکن و کاربری بهینه از چنین ابنیه‌هایی باعث رشد گردشگری پایدار و رشد فضای سرمایه‌گذاری اقتصادی در شهر می‌شود.

شهرداری قم تصمیم دارد با انجام اقدامات اصلاحی در فضای سبز و نورپردازی‌ها و نیز برگزاری جشنواره‌های و فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری این اماکن را دسترس مناسب عموم قرار دهد.

مقابر گنبد سبز که گویای اولین حکومت حاکمان شیعه در ایران است که نشان می‌دهد قم از دیرباز مرکز بسط و توسعه فرهنگ شیعه بوده است.

گفتنی است، مجموعه مقابر گنبد سبز قم مدفن امرای خاندان صفی و فروانروایان مستقل قم در قرن هشتم هجری است که با گچ‌بری‌های زیبا و متنوع در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز