قدیری ابیانه مطرح کرد

" پویش کریمانه" کار فرهنگی در جذب زیارت اولی ها است

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۱:۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۹۸۸۱۵
 پویش کریمانه کار فرهنگی در جذب زیارت اولی ها است
سفیر اسبق ایران در کشورهای مکزیک و استرالیا فعالیت « پویش کریمانه» را کاربسیار فرهنگی ارزنده ای دانست و گفت: «پویش کریمانه» موجب می شود که مردم به یکدیگر کمک کنند و منتظر کمک ارگان دولتی و حکومت نباشند که بیاید یک سری نیازهای مردم را برطرف کنند.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در قم، فعالیت «پویش کریمانه» را حرکت بسیار ارزنده ای دانست و گفت:  پویش کریمانه موجب می شود که مردم دست یکدیگر را بگیرند به هم کمک کنند و همیشه منتظر کمک ارگان دولتی و حکومتی باقی نمانند که بیاید یک سری نیازها ی مردم را برطرف کنند.

وی در ادامه گفت: مشارکت در فعالیت « پویش کریمانه» منجر می شود فراهم کردن به زیارت را برای علاقمندان به زیارت را که استعانت مالی که در طول عمر خود نداشتند با خیال آسودده بتوانند برای زیارت به حرم آقا رضا(ع) مشرف شوند.

پژوهشگر مسائل سیاسی ابراز داشت: انشالله فعالیت « پویش کریمانه» به عنوان یک نقطه ماندگار برای زیارت های و عتبات دیگر نیز تعمیق پیدا کند.

دیپلمات سابق ایران خاطر نشان کرد: معتقد هستم کسانی که در این نوع فعالیت چه با کمک های مالی و غیر مالی شرکت می کنند کارشان  منجر به تقویت ایمانشان خواهد شد و از بُعد فرهنگی نیز کمک بزرگی بر اقشاری است که نیازمند به کمک دیگران است.

وی با توجه به اینکه وقتی که مردم به حرم امام رضا (ع) مشرف می شوند خواسته های از امام رئوف خود دارند، گفت:بنده معتقدم مردم باید خواسته های خود در مقابل حرم امام رضا (ع) دو جانبه کنند و در مقابل خواسته های خود نیز تعهدی به امامان هم بدهند که فعالیت های سالم در جامعه انجام دهند.مثلا اگر کاسب است و مشکلش برطرف شد به امام رضا (ع) قول بدهد که دیگر کم فروشی نکند و غیره...پس وقتی که دعا کردن موثر است تعهد به امامان هم می توانند در جامعه موثر واقع شود.

قدیری ابیانه در ادامه  گفت:وقتی که نذر در مقابل بر آوردن شدن خواسته هایمان موکل می شود  پس در «پویش کریمانه» هم می توانیم کمک های فراتر از نذر انجام دهیم و با امام خود عهد بندیم که ما این کار خیر را برای دیگران انجام دهیم واگر شما هم صلاح می دونید حاجت ما را بر آورده کنید.مانند اینکه بتوانیم با شرکت های اتوبوس رانی صبحت کرد که فعالیت های رایگانی مانند جابه جایی زایرین در دو روز هفته داشته باشند.

پویش کریمانه با هدف ساخت زائرسرای امام صادق(ع) در مشهد مقدس آغاز شده و قرار است در این زائرسرا خدمات ویژه اسکان و همچنین فعالیت ها و برنامه‌های فرهنگی ویژه به خانواده‌های محروم که تاکنون توفیق زیارت امام رضا(ع) را پیدا نکرده اند ارائه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز