انباشت چوب‌ها در سطح منطقه ۵ خطرآفرین است/احتمال آتش‌سوزی با افزایش گرمای هوا

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۱۲:۵۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۰۲۹۵۶
انباشت چوب‌ها در سطح منطقه ۵ خطرآفرین است/احتمال آتش‌سوزی با افزایش گرمای هوا
مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: منطقه 5 از مناطق بحرانی و خطرآفرین به علت وجود صنایع مرتبط با چوب و کفش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به‌احتمال وقوع حوادث آتش‌سوزی در کارگاه‌های نجاری و مراکز صنعتی سطح منطقه اظهار داشت: منطقه ۵ از مناطق بحرانی و خطرآفرین به علت وجود صنایع مرتبط با چوب و کفش است.

وی با بیان اینکه دو ایستگاه آتش‌نشانی در سطح منطقه وجود دارد، ابراز کرد: این دو ایستگاه در میدان حضرت ولیعصر(عج) و اطراف مسجد مقدس جمکران بوده و طبق استانداردها این منطقه را پوشش می‌دهد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: به‌واسطه انباشت چوب‌ها در زمین‌های خالی و کنار ساختمان‌ها، اخطار به کارگاه‌ها در بحث ایمنی در توان شهرداری نیست که بتواند برخورد کند.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند ورود دستگاه قضایی برای اخطار به این کارگاه‌ها هستیم، تصریح کرد: گرمی هوا نیز بر اهمیت توجه به انباشت چوب‌ها در سطح منطقه افزوده است و شهرداری قدرت اجرایی برای ورود و ایمن‌سازی مکان‌های انباشت چوب‌ها را ندارد.

اقبالیان ایجاد خسارت‌های سنگین به صنایع چوب و کفش به دلیل وقوع آتش‌سوزی را موردتوجه قرار داد و افزود: متأسفانه بسیاری از کارگاه‌ها در مباحث ایمنی ورودی نکرده‌اند و هر لحظه امکان وقوع آتش‌سوزی در سطح منطقه برای این کارگاه وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم ورود شرکت‌های بیمه‌ای عنوان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای نظراتی درباره چیدمان انبار، اصلاح سیم‌کشی، نصب کپسول آتش‌نشانی، سیستم اطفای حریق و… داشته که باید مسئولان این کارگاه‌ها رعایت کنند تا خسارت‌ها به حداقل برسد، هرچند بیمه‌ها نیز علیرغم این اقدامات در برخی موارد از تعهدات خود شانه خالی می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز