برگزاری تور قم گردی در مناطق کم برخوردار / راه‌اندازی سه نگارخانه جدید در سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۰۸:۲۸:۴۶
کد خبر: ۱۲۰۳۲۷۳
برگزاری تور قم گردی در مناطق کم برخوردار / راه‌اندازی سه نگارخانه جدید در سال ۱۴۰۰
مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم گفت: در سال جاری 10 تور قم گردی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق کم برخوردار قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، ابوالقاسم مقیمی در خصوص مهم‌ترین وظایف سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی اظهار داشت: این سازمان در حوزه فرهنگ، هنر و ورزش فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح شهر در جهت ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و ایجاد شورونشاط اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه بخش‌های تخصصی مانند امر به معروف و حجاب و عفاف که در حوزه فرهنگی مؤثر است جز مأموریت‌های کاری این سازمان است، گفت: در مراسم‌ها و ایام‌الله‌ها نیز به‌طور ویژه در سطح شهر برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود و آنچه وظیفه سازمان به شمار می‌رود ایجاد فضای پرشور و نشاط در حوزه فرهنگ و هنر و ورزش در بخش‌های عمومی برای شهروندان است تا بتوانند فضای مناسبی را در زندگی و زیست شهری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: بخشی از اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه تبلیغات شهری را نیز این سازمان بر عهده دارد و به‌ویژه اخیراً در دهه کرامت و دوران انتخابات تبلیغات گسترده شهری ویژه گرامیداشت این ایام و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات انجام گرفت.

مقیمی با تأکید بر اینکه در طول سال برنامه‌های متنوعی در سطح شهر به‌ویژه در مناطق محروم برگزار کرده‌ایم افزود: برگزاری همایش دختران شهر کریمه با حضور همسران و دختران مدافع حرم و اجرای تورهای قم گردی بخشی از این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۱۰ تور قم گردی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به‌صورت رایگان در مناطق کم برخوردار قم برگزار شد که شامل برنامه‌هایی ویژه حرم گردی، بازدید از موزه شهید زین‌الدین، بیت امام(ره)، گلزار شهدا، امام زادگان و نقاط تاریخی شهر بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه شهروندان از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ و سراهای محله می‌توانند برای شرکت در تورهای قم گردی ثبت‌نام کنند، یادآور شد: به‌زودی همزمان با دهه برگزاری ولایت تورهای قم گردی آغاز می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: دومین نمایشگاه نشان عکس ارادت با ارائه آثار بیش از ۳۰ عکاس در سطح شهر نگار گذر شهروند در خیابان شهدا قرار برگزار شد و در سامانه سازمان فرهنگی نیز درج‌شده است.

وی در مورد توسعه نگارخانه‌های شهروندی اذعان کرد: در سال جاری سه نگارخانه ساخته می‌شود که یکی در مجموعه بدنه سازه غدیر و دیگری در بلوار شهیدصدوقی و سومین نگارخانه نیز در تفاهم واگذاری مجموعه مقابر گنبد سبز با تعامل بازگشایی می‌شود.

مقیمی اضافه کرد: نگارخانه گنبد سبز در حال فضاسازی عمومی است و در تلاش هستیم تا اواسط تابستان آن را به بهره‌برداری برسانیم، البته در مجموع مناطق کم برخوردار در اولویت برنامه‌های فرهنگی و فضاهای عمومی و تفریحی است.

 

نظر شما