دستگیری سارق و کشف ۳۰۰میلیونی اموال مسروقه

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۰۸:۴۱:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۳۲۸۲
دستگیری سارق و کشف ۳۰۰میلیونی اموال مسروقه
فرمانده انتظامی شهرستان گفت با شناسایی و دستگیری یک سارق،اموال 300میلیون ریالی مسروقه، کشف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت:با تلاش مضاعف ماموران کلانتری 20شهید فاطمی،سارق انواع لوازم آسانسور،شناسایی و دستگیر شد و اموال مسروقه به ارزش 300میلیون ریال از وی کشف و به مالباخته تحویل شد.

وی با هشدار به کسبه م متصدیان واحد های صنفی افزود: چنانچه محل‌کسب شما از درب آهنی و شیشه‌ای برخورداراست، برای افزایش ضریب اطمینان هردو درب را قفل کنید و همچنین برای قابل رؤیت بودن داخل مغازة خود، از کرکره مشبک استفاده کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان قم ادامه داد: از آنجا که قفل های معمولی به راحتی با قیچی بریده می شوند، حتی الامکان از قفل های سوئیچی استفاده کنید و به وسیله جوش دادن میله های محکم فلزی، راه نفوذ سارقان را از طریق کانال کولر، هواکش و تابلوهای تبلیغاتی مغازه مسدود کنید و به منظور نگهداری مقطعی و ضروری وجوه نقد خود، ازگاو صندوق سالم و محکم استفاده کرده و ترجیحاً آن را بصورت نامحسوس در داخل دیوار جاسازی کنید.

وی بیان داشت: حتی الامکان به جای قفل های آویز، از قفل های کتابی استفاده کنید و برای پیشگیری از سرقت به روش توپی زنی، قفل مغازه خود را به گونه ای نصب کنید که توپی آن همسطح با بدنه در باشد یا اینکه لوله ای فلزی به دور آن جوش دهید و چنانچه در مجاورت یا پشت مغازه شما ملک مخروبه ای وجود دارد دیوار مغازه را با آهن و بتون، محکم و غیر قابل نفوذ کنید و همچینن در صورت لزوم محل کسب خود را به سیستم هشداردهنده مجهز کرده و آن را به گونه ای نصب کنید که تشخیص آن برای دیگران بسهولت ممکن نباشد.

سرهنگ جعفریان توصیه کرد: چنانچه به هر دلیل کارگر یا شاگردتان به کار خود پایان داد، یا خودتان نسبت به اخراج او اقدام کردید، حتماً تمامی قفل ها را تعویض کنید و تا حصول اطمینان کامل از صداقت شاگردتان از در اختیار گذاردن کلید مغازه و گاوصندوق به وی خودداری کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان قم در پایان از کسبه داران خواست تا به محض اطلاع از وقوع سرقت، موضوع را سریعاً به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهید و مشخصات افراد مراجعه کننده مشکوک را به خاطر آورده و در اختیار مأموران قرار دهید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز