آشنایی با تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی در ورزش قم

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۰:۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۳۳۴۴
آشنایی با تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی در ورزش قم
مدیران و مربیان باشگاه‌های ورزشی فعال در استان قم در یک کارگاه آموزشی در جریان آسیب‌های خطرآفرین و تهدید کننده فضای مجازی آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، این کارگاه آموزشی ویژه مدیران و مربیان باشگاه‌های ورزشی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و معاون دادستان قم در جمع مربیان و مدیران باشگاه‌ها به میزبانی سالن بعثت فرهنگسرای جوان قم برگزار شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در این کارگاه اظهار کرد: جامعه ورزش و جوانان قم در صدد ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در ورزش است و این امر را با تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان در برنامه‌های مختلف، برگزاری مراسم  یادواره و گرامیداشت شهدا، نام‌گذاری اماکن ورزشی به نام مقدس شهدا و همچنین حضور در برنامه‌های اجتماعی از جمله انتخابات و راهپیمایی‌های جامه عمل پوشانیده است.

رسول منعم اضافه کرد: حضور فعال و گسترده در پیشگیری و مقابله با ویروس منحوس کرونا، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین اقشار محروم جامعه، توزیع اقلام بهداشتی و همچنین ضد عفونی کردن اماکن ورزشی،  توسعه و ترویج فریضه نماز در حوزه‌های ستادی و اماکن ورزشی، توسعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در ورزش و محیط‌های ورزشی و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف  از دیگر اقداماتی بود که اداره وزش و جوانان استان قم با کمک و همیاری بسیج ورزشکاران در آن نقش‌آفرینی کرد.

وی افزود: رشد و توسعه ورزش و همچنین ماندگاری توفیقات و موفقیت‌ها در ورزش بدون توجه به امور فرهنگی و اعتقادی  و رعایت اصول اخلاقی میسر و ماندگار نخواهد بود، چنانکه بارها شاهد ظهور قهرمانانی در عرصه ملی بودیم که به دلیل عدم توجه به اصول اخلاقی و معنوی خیلی زود از یاد مردم محو شدند و در مقابل آن قهرمانانی مانند جهان پهلوان تختی که در کنار کسب عناوین قهرمانی، با حفظ و رعایت اصول اخلاقی و معنوی نام خود و کشور را برای همیشه در ذهن مردم کشور و جهانیان زنده نگاه داشت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: بانوان ورزشکار که به نمایندگی از کشور عزیزمان در عرصه رقابت‌های بین‌المللی حضور دارند، با حفظ حجاب خود اعتقادات دینی و مذهبی زن مسلمان ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشانند، همانگونه که مقام معظم رهبری در بخش از پیام‌های خود راجع به این موضوع می‌فرمایند: آفرین به بانوی بزرگواری که با حجاب کامل در پیشانی کاروان جمهوری اسلامی ایران درخشید.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده کشور ایران و اسلام تحمل یکه‌تازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه  توجهات به این اصول اخلاقی در منطقه را ندارند و در تلاش هستند که با راه‌های مختلف از جمله بزرگنمایی مشکلات اقتصادی و با اعمال تحریم ‌ها به این اقتدار آسیب بزنند که به  لطف خدا با رهبری عالمانه مقام معظم رهبری تا به امروز راه به جایی نبرده‌اند.

منعم ابراز کرد: یکی از راه‌هایی که  در سال‌های اخیر مورد توجه دشمنان نظام قرار گرفته تا از این طریق به نوجوانان و جوانان که آینده‌سازان کشور عزیزمان هستند را مورد هجمه قرار دهند، ورود غیرمعمول به فضای مجازی است و در وضعیت موجود که شیوع ویروس کرونا استفاده از این فضا را برای این قشر جامعه افزایش داده، باید نحوه صحیح استفاده کردن از این فضا در دستور کار خانواده‌ها قرار گیرد.

وی افزود: فضای مجازی مانند شمشیر دو لبه است که می‌تواند هم فرصت باشد هم تهدید، آنچنان که می‌تواند هم در ورزش باعث ترغیب جامعه به افزایش فعالیت بدنی و ورزش شود و هم می‌تواند با ورود غیراخلاقی و خارج از عرف اسلامی اثرات مخرب بسیار زیادی را تخریب فکر و ذهن و ترویج بی‌بند و باری در علاقمندان به ورزش ایجاد کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در پایان اظهار کرد: بنابراین نیاز است مدیران و مربیان باشگاه‌ها که به عنوان خادمین و دست‌اندرکاران ورزش قم محسوب می‌شود، سواد رسانه‌ای خود را افزایش داده  تا توان نظارت بر عملکرد ورزشکاران و فرزندان خود در این عرصه را داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز