دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم:

یکی از انواع افراطی‌گری، منحصر کردن رهبری معظم انقلاب به جریان اصولگرایی است

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۰:۲۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۶۶۳۷
یکی از انواع افراطی‌گری، منحصر کردن رهبری معظم انقلاب به جریان اصولگرایی است
هفتمین دوره از سلسله کرسی‌های آزاد اندیشی با عنوان «فرآیند تحقق انقلاب اسلامی » به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و موسسه آموزش عالی طلوع مهردر قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: یکی از انواع افراطی‌گری، منحصر کردن رهبری معظم انقلاب به جریان اصولگرایی است. ما اصولگرایان نباید تصور کنیم  پسر خوانده خدا هستیم و فقط خود را مشروع دانسته و بقیه را نامشروع بدانیم. ولایت فقیه؛ امامت برامت است، نه امامت صِرف یک جریان سیاسی. شاید به همین خاطر بود که  پیامبر اکرم (ص)  مکرر می فرمودند: أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة .

حجت الاسلام والسلمین علی بنایی در ابتدای اولین جلسه این دوره از کرسی های آزاد اندیشی که به صورت مجازی در قم برگزار می شود،  با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و تبریک انتصاب حضرت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به ریاست قوه قضائیه،  گفت از حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهاجرنیا تشکر می کنیم که دعوت مجدد این مجمع هماهنگی را پذیرفتند و بحث این دوره را «فرآیند تحقق انقلاب اسلامی » قرار دادند. موضوع «فرآیند تحقق انقلاب اسلامی » یک موضوع جذاب و پردامنه است و از بحث های ضروری کشور است و از مباحثی است که بعد از مراسم تنفیذ در کشوربیشتر مطرح خواهد شد و لذا این مجمع به عنوان یک جبهه فکری و اعتقادی و پیشتاز، این بحث را با ابتکار وارائه حجت الاسلام دکتر مهاجرنیا آغاز می کند ولازم است دوستان ما از مسائل جاری روز کشور اطلاع و تحلیل داشته باشند و افکار خود را در این راستا  جهت دهی کنند و این امریک گام مهم برای پیشرفت انقلاب اسلامی بشمار می آید.

رئیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر با اشاره به اینکه تا کنون شش دوره از کرسی های آزاد اندیشی برگزار کرده ایم که هردوره 20 جلسه طول کشیده است، گفت: در این دوره محتوای بحث عمق بیشتری می یابد  تحقیق و پژوهش در این زمینه که یک بحث پژوهشگاهی و آکادمیک است  با بیانی شیوا و روان و احیاناً  با پاورپوینت مطرح می شود تا برای همه قابل استفاده باشد. ‌براساس بازخوردی که از بازتاب رسانه ای وسایت های معتبر خبری کشور بدست می آید، انتشار این مطالب مورد استقبال مخاطبین وعلاقه مندان قرار می گیرد وگاهی بیشتر از خود ما اصرار برچاپ و نشر گسترده این آثار را دارند  و انشاء الله بتوانیم هرچه زودتر کارهای کرسی های دوره قبل را که در مرحله ویرایش و آماده سازی است را چاپ و منتشر نماییم  تا همه دوستان انقلابی وجهادی وعلاقمندان به مباحث نظری وکارشناسی در سراسر کشور بتوانند از آن استفاده کنند.

وی سپس با اشاره با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: وضعیتی که ما  در دوره سیزدهم ریاست جمهوری با آن مواجه هستیم رقابت و کُنشگری داخل جریان اصولگرایی است. راه  رشد و موفقیت یک جامعه آزاد و احزاب و تشکل ها، حرکت بر مدار اعتدال و به دور از افراط و تفریط می باشد. همه ما از برخی تندروی های آغاز انقلاب و برخی از افراطی گری هایی  که همیشه دل رهبر انقلاب را به درد آورده و گلایه‌مند ساخته، کم وبیش آشنا وآگاه هستیم. اصل اعتدال در سلوک و رفتار اجتماعی یک امر قرآنی است. حفظ خط اعتدال در نظام جمهوری اسلامی  و رعایت اصول اولیه اخلاق اسلامی از اولین وظایف جامعه اصولگرایی است.

حجت الاسلام بنایی افزود: یکی از انواع افراطی‌گری، منحصر کردن رهبری معظم انقلاب به جریان اصولگرایی است. ما اصولگرایان نباید تصور کنیم پسرخوانده خدا هستیم و فقط خود را مشروع دانسته و بقیه را نامشروع بدانیم. ولایت فقیه؛ امامت برامت است، نه امامت صِرف بر یک جریان سیاسی. شاید به همین خاطر بود که  پیامبر اکرم (ص)  مکرر می فرمودند:

" أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة ."

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: ما بایستی با عملکرد جهادی و مخلصانه جلوی ریزش نیروهای اصیل و وفادار را گرفته و مانع از دلسردی و بی انگیزه شدن آنها شویم. حفظ امید و ایجاد انگیزه برای همراهی نخبگان برای ما یک اصل حیاتی است. جدا شدن و پیاده شدن مردم و نخبگان از قطار انقلاب برای هیچ کس مطلوب نیست.

حجت الاسلام بنایی در ادامه گفت: مهمترین نکته جهت حفظ و تدوام ارزش های انقلاب توسط جریان اصولگرا،  حفظ ارتباط مناسب با روحانیت و مرجعیت است. عدم ارتباط با روحانیت و حوزه های علمیه و مراجع عظام، به ضرر نظام و انقلاب است و قطعاً مقام معظم رهبری نیز با این سیاست مخالف هستند. لذا نباید  شرایط  به گونه ای ترسیم شود که از ارتباطات  با روحانیت کاسته شود.

وی در پایان گفت: ما به استناد فرمایش حضرت سیدالشهدا (ع): «إنّ اللّه  یُحِبُّ مَعالِیَ الاُمورِ » و حسب وصیت نامه امام راحل (ره) و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری(مدظله) و بر اساس راه رشد و کمالی که برای ما پیش بینی و طراحی شده است، بایستی  با نشاط وانگیزه در صحنه حضور فعال داشته باشیم. وظیفه شرعی ما درحال حاضر حضور در صحنه، تواصی به خیر و امر به معروف و نهی از منکربوده و باید تلاش کنیم  که  حرکت هایمان همراه با تدبیر و اخلاص و با برنامه‌ریزی باشد تا انشاءالله همه ما و کشور و نظام و انقلاب مشمول نظر وعنایت خاص حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) قرار گیریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز