هشدار به شهروندان/لزوم تفکیک پسماندهای جز ویژه/پسماندهای الکترونیکی خطرآفرین هستند

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۰۹:۲۷:۴۰
کد خبر: ۱۲۱۲۵۴۵
هشدار به شهروندان/لزوم تفکیک پسماندهای جز ویژه/پسماندهای الکترونیکی خطرآفرین هستند
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: به‌منظور کاهش خطرات پسماندهای جز ویژه ضروری است شهروندان قمی همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند چراکه پسماندهای الکترونیکی بسیار خطرآفرین هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اهمیت تفکیک پسماند توسط شهروندان اظهار داشت: همه زباله‌ها ازنظر خطرات احتمالی‌ که می‌توانند برای سلامتی انسان و اکوسیستم ایجاد کنند در یک سطح قرار ندارند؛ بعضی از انواع زباله‌هایی که تولید می‌کنیم سمی یا خطرناک بوده و حدالمقدور نباید به روش‌های معمولی «دور انداخته» شوند.

وی ادامه داد: پسماندهای الکترونیکی به‌طورکلی شامل باتری‌ها به‌خصوص باتری‌های قابل شارژ، رایانه‌ها، گوشی‌های تلفن از رده خارج‌شده، مانیتورها و تجهیزات رایانه‌ای، تلویزیون، ویدیو، ماکروویو و دیگر لوازم الکترونیکی می‌شود که به دلیل وجود فلزات سنگین در این پسماندها و موادی از قبیل پلاستیک، سرب، آلومینیوم، طلا، نقره و فلزات سنگینی همچون جیوه، کادمیوم و آرسنیک بسیار خطرآفرین هستند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمر هر باتری‌ دیر یا زود تمام می‌شود، مصرف روزافزون باتری‌ها خطر بالقوه‌ای برای سلامت انسان‌ها و سایر موجودات زنده است.

میرابراهیمی با اشاره به راهکارهایی جهت کاهش خطرات ناشی از باتری‌ها، افزود: برای کاهش خطرات باتری می‌توان از باتری‌هایی که قابلیت شارژ مجدد داشته استفاده کرد و باتری‌های خراب یا کهنه را به‌صورت جداگانه به غرفه‌های بازیافت سطح شهر تحویل داد تا بازیافت آن‌ها امکان‌پذیر شود.

وی اضافه کرد: کیسه‌های قرمزرنگ جهت جمع‌آوری این دسته از پسماندها پس از مراجعه به غرفه‌های بازیافت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز