رشد بیش از ۹۰۰ هزار مترمربعی فضای سبز در منطقه یک شهر قم/بهره‌برداری از بوستان بانوان منطقه در سال جاری

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۱۴:۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۲۱۲۸۲۳
رشد بیش از ۹۰۰ هزار مترمربعی فضای سبز در منطقه یک شهر قم/بهره‌برداری از بوستان بانوان منطقه در سال جاری
مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: در حال حاضر 58 بوستان در سطح منطقه یک وجود دارد که افزایش متراژ فضای سبز در 6 سال گذشته بیش از 900 هزار مترمربع بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، احمد ترکمن ، با اشاره به تلاش‌ها برای ارتقای سرانه فضای سبز در سطح منطقه یک شهر قم اظهار داشت: میزان سرانه منطقه در سال ۹۴ حدود ۶ متر و ۴۲ سانتی‌متر بود که در سال‌های گذشته اقدامات مهمی در زمینه افزایش این سرانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در طول شش سال گذشته حدود چهار متر به این سرانه افزوده‌شده است، ابراز کرد: این حجم افزایش سرانه، حکایت از انقلاب فضای سبز در منطقه است که مدیریت شهری در این سال‌ها تلاش کرده تا با افزایش میزان فضای سبز رضایتمندی مردم را بیشتر کند.

مدیر منطقه یک شهرداری قم ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای سبز منطقه به ۱۰ متر و ۵۷ سانت، علیرغم عرصه‌های کم برای ایجاد فضای سبز رسیده است که در تلاشیم که با تملکات و افزایش بوستان‌های محلی این سرانه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به موقعیت، بافت تاریخی و متراکم منطقه یک تصریح کرد: بافت منطقه به علت قدمت ایجاد فضای سبز را با مشکل روبرو کرده و در بافت های جدید نیز بر حسب طرح تفصیلی احداث فضای سبز انجام می‌شود که یکی از برنامه‌ها برای ایجاد فضای سبز، احداث در اطراف مساجد است که با همکاری کمیسیون ماده ۵ این اقدامات انجام خواهد شد.

ترکمن پیش‌بینی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تملک بوستان‌های محلی را مورد توجه قرارداد و یادآور شد: در حال حاضر ۵۸ بوستان در سطح منطقه یک وجود دارد که افزایش متراژ فضای سبز در ۶ سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار مترمربع بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بوستان بانوان منطقه یک نیز در دست احداث است، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد احداث ابنیه آن به پایان رسیده است و در سال جاری این بوستان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز