افتتاح بلوار و مسیر مستقیم تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله محمدباقر حکیم با اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومانی

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۰۹:۵۴:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۴۶۵۲
افتتاح بلوار و مسیر مستقیم تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله محمدباقر حکیم با اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومانی
بلوار و مسیر مستقیم تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله محمدباقر حکیم در ادامه طرح "قم در مسیر تحول" به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از بلوار و مسیر مستقیم تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله سید محمدباقر حکیم در ادامه اجرای طرح افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری با عنوان “قم در مسیر تحول” با حضور شخصیت‌ها، مسئولان استانی و مدیران شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث مسیر این بلوار از تقاطع بلوار شهیدان هاشمی شاهرودی تا بلوار جمهوری اسلامی به همراه احداث تقاطع غیرهمسطح در بلوار پیامبر اعظم(ص)، با تلاش ۱۰۰۰ روزه‌ی خادمان شهر و هزینه بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش تملک، آزادسازی مسیر و علمیات عمرانی صورت گرفته است.

عملیات اجرایی ساخت تقاطع بلوار فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) با عنوان تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله سید محمدباقر حکیم که از شهریورماه ۱۳۹۷ آغاز و در حال حاضر نیز با ۱۰ هزار مترمربع عرشه بتنی و ۴۲ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت در محدوده تقاطع آماده افتتاح فاز نخست در بازگشائی مسیر مستقیم قرار گرفته است.

از اهداف کلان این پروژه می‌توان به تکمیل شبکه معابر شهری، توزیع ترافیک و تکمیل مسیر ارتباطی حلقه ترافیکی فردوسی و ارتباط شریانی مناطق ۴،۱ و ۵ در مرحله اول از طریق احداث تقاطع غیرهمسطح و مناطق ۶،۲ و ۳ در ادامه مسیر این حلقه ترافیکی اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های بارز پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید حکیم می‌توان به اولویت تردد عابر پیاده در بلوار پیامبر اعظم(ص) و عدم انقطاع پیاده راه طرفین بلوار توسط خروجی‌ها و ورودی‌های تقاطع اشاره کرد.

 

نظر شما