تجلیل آیت‌الله اعرافی از عزم جهادی شهرداری قم در اجرای پروژه‌های عمرانی/نگاه راهبردی به اجرای پروژه‌های شهری ادامه یابد

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۰:۵۴:۱۸
کد خبر: ۱۲۱۵۶۴۳
تجلیل آیت‌الله اعرافی از عزم جهادی شهرداری قم در اجرای پروژه‌های عمرانی/نگاه راهبردی به اجرای پروژه‌های شهری ادامه یابد
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با قدردانی از عزم جهادی شهرداری قم در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: در سال‌های اخیر شاهد تحولات ارزشمند در شهرداری بودیم و امیدواریم این مهم در بخش‌های مختلف ازجمله نگاه راهبردی و سندمحور در اجرای پروژه‌ها تداوم یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در آئین افتتاح ۱۲ پروژه شهرداری قم که در راستای طرح” قم در مسیر تحول” با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار، بیت معظم شهید آیت الله سید محمدباقر حکیم، رئیس و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد، با قدردانی از فعالیت‌های شهردار،  اعضای شورای اسلامی در دوره پنجم، معاونان، مهندسان، پیمانکاران و کارگران فعال در شهرداری قم  اظهار داشت: در این دوره اخیر هم شورا و شهرداری اهتمام ویژه‌ای در اجرای پروژه‌ها با یک دوراندیشی و آینده‌نگری داشته‌اند.

وی همچنین با قدردانی از نگاه راهبردی، سند محور، عزم جهادی و حرکت جدی مدیریت شهری قم در سال‌های اخیر تصریح کرد: اجرای برنامه‌ها بر پایه اسناد علمی و به‌صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی‌شده و امیدواریم ادامه یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابراز کرد: شهرداری مکانی است که افزون بر کارهای سخت نیازمند رویکرد، نرم‌افزار فرهنگی، اجتماعی و مردمی بوده و می‌تواند در مقوله‌های نرم‌افزاری صاحب ایده باشد.

اعرافی خاطرنشان کرد: شهرداری همچنین  باید نگاه علمی، فرهنگی و اجتماعی را در اجرای برنامه‌های مختلف موردتوجه قرار دهد، به‌طوری‌که وقتی صحبت از علم، فرهنگ و حوزه و دانشگاه می‌شود شهرداری نیز نقش‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه نیز آماده تعامل بیشتر با شهرداری بوده و  وظیفه خود را تعامل می‌دانیم اذعان کرد: بر این باوریم که قم باید در شاخص‌های رفاه اجتماعی و علمی از جهت فکری، معرفتی و ارزش‌های انقلابی و اخلاقی الهام‌بخش بوده و در قله باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادها گفت: در این زمینه شهرداری جایگاه ممتاز و ویژه‌ای دارد و بیشتر دستگاه‌ها با شهرداری در ارتباط هستند که باید همگرایی متقابل بین شهرداری و سایر نهادها انجام گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه یکصدمین سالگشت احیا و باز تأسیس حوزه علمیه قم هستیم افزود: قم با معارف والای اسلام اهل‌بیت(ع) تنیده شده است و پایگاه علم، معرفت و مولد فکر دینی برای ایران و مناطق دیگر جهان بوده است.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه حوزه قم همواره در قله بوده و هیچ زمانی  مشعل دانش، علوم اسلامی و حوزوی در این شهر خاموش نشده است، اضافه کرد: با حضور مرحوم آیت‌الله حائری بنیان یک حوزه مرکزی در طراز حوزه نجف در قم برنامه‌ریزی‌شده و آن مرد حکیم توانست در سخت‌ترین شرایط جایگاه بلند حوزه را احیا و حفظ کند.

اعرافی با اشاره به ایجاد دبیرخانه‌ای برای پاسداشت یکصدمین سالگشت باز تأسیس و احیای حوزه علمیه قم گفت: در این زمینه اجرای برنامه‌های مختلف پیش‌بینی‌شده که از مهم‌ترین آن برگزاری یک همایش در سال ۱۴۰۱ و همچنین تدوین یک دایره المعارف جامع است.

عضو شورای نگهبان اظهار داشت: درخواست از نهادهای مختلف شهری، شهرداری و شورای اسلامی این است که در این زمینه همکاری و طرح‌های مشترک اجرا شود.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور همچنین در مراسم امروز افتتاح پروژه‌های شهرداری قم که یکی از این طرح‌ها، افتتاح و بهره‌برداری از بلوار و مسیر مستقیم تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله سید محمدباقر حکیم بود، مقدم خاندان حکیم را در این مراسم گرامی داشت و گفت: این خاندان همواره مشعل علم، حکمت و شهادت هستند و از اهتمام شهرداری در روشن کردن مشعل نام‌گذاری معابر بنام عالمان علوم دینی قدردانی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز