تلاش برای بهره‌برداری از فاز نخست مترو قم به‌عنوان یک ابر پروژه مدیریت شهری/حرکت شهرداری قم بر معیار برنامه محوری

۱۴۰۰/۰۵/۱۸ - ۰۹:۴۰:۱۳
کد خبر: ۱۲۱۷۶۴۸
تلاش برای بهره‌برداری از فاز نخست مترو قم به‌عنوان یک ابر پروژه مدیریت شهری/حرکت شهرداری قم بر معیار برنامه محوری
استاندار قم گفت: با تأمین واگن‌های قطار شهری امیدواریم دریکی دوماه آینده شاهد بهره‌برداری از خط یک مترو شهری قم به‌عنوان یکی از ابر پروژه‌های مدیریت شهری باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست در مراسم افتتاح طرح‌های خدمات شهری، فرهنگی و عمرانی شهرداری قم که با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان استانی و مدیریت شهری برگزار شد، با اشاره به اهمیت افتتاح پروژه مترو اظهار داشت: در این زمینه از ظرفیت نمایندگان در حال استفاده هستیم و در ریاست جمهوری و وزارت کشور نیز موضوع تأمین واگن از شهرداری‌های مختلف در حال پیگیری است که به‌عنوان موضوع مهم، پروژه مترو را خدمت زائران و مجاوران حضرت معصومه (س) تقدیم کنیم.

استاندار قم با گرامیداشت شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اذعان کرد: خبرنگاران همواره در عرصه‌های مختلف اقدام به نقش‌آفرینی می‌کنند که قدردان زحمات آنان هستیم.

وی همچنین با تبریک آغاز فعالیت شورای شهر ششم و انتصاب مجدد دکتر سقائیان‌نژاد به‌عنوان شهردار قم ابراز کرد: اجرای طرح‌های شهرداری با عنوان” قم در مسیر تحول”، نشانه‌ای از برنامه محوری در قم است و با برنامه محوری در شهرداری قم، خوشبختانه این مهم به‌خوبی اتفاق افتاده و انتخاب شهردار نیز حسن انتخاب شورای شهر ششم است.

سرمست خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه محوری در شورای شهر و شهرداری قم حاکم بوده امیدواریم افتتاح این پروژه‌ها تداوم داشته باشد تا شائبه‌ای پیش نیاید که این افتتاح‌ها به خاطر انتخابات بوده است، بنابراین باید این طرح‌ها ادامه یابد.

وی از اقدامات شورای شهر و شهردار قم در توسعه فضای سبز قدردانی کرد و افزود: در باب توسعه فضای سبز و پروژه‌های عمرانی قم اگر مواردی ازجمله تداوم این برنامه‌ها در حاشیه شهر و تکمیل کمربند فضای سبز شهر قم ادامه یابد می‌توان از آلودگی‌های هوا در شهر قم کاهش داد.

استاندار قم یادآور شد: استفاده بهینه از آب خام و پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز و کاهش استفاده از آب شرب شهری برای فضای سبز نیز باید در اولویت برنامه‌های شهرداری باشد و با توجه به تخصیص ۲۲ میلیون مترمکعب پساب برای آبیاری فضای سبز حداکثر استفاده از آن صورت گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه متوازن فضاهای فرهنگی و ورزشی تأکید کرد و گفت: دراین‌ارتباط با احساس نابرابری در توزیع امکانات در مناطق شهرداری رنج می‌بریم که شورای و شهرداری باید در برنامه‌ریزی‌های خود همان‌طور که در شعارهای انتخاباتی وعده دادند در عمل نیز در جهت توسعه متوازن کمک کنند تا در بافت قدیم و مناطق کمتر برخوردار شهر از فضای فرهنگی و ورزشی مناسب بهره‌مند باشیم و این موضوع در شورای معاونین و برنامه‌ریزی استان در اولویت باشد.

استاندار قم گفت: ادامه امتداد بلوار شهید سلیمانی تا بوستان غدیر و ورزشگاه یادگار امام(ره) نیز از ضرورت‌هایی است که امیدواریم در برنامه‌های شهرداری قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز