استاندار خبر داد:

استان قم در نقطه اوج موج پنجم کرونا

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۱۳:۵۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۲۸۸۸۲
استان قم در نقطه اوج موج پنجم کرونا
استاندار قم گفت: استان قم در نقطه اوج موج پنجم کرونا قرار دارد و شاهد سیر نزولی بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در دو هفته آینده خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شرایط کرونایی استان قم گفت: استان قم در نقطه اوج موج ۵ کرونا قرار دارد و شاهد سیر نزولی بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در ۲ هفته آینده خواهیم بود.

سرمست بر پیشگیری و نظارت بیشتر بر فعالیت‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: امیدواریم با افزایش تعداد افراد واکسینه شده و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از قله موج ۵ کرونا عبور کنیم.

وی از برنامه ریزی برای حضور عاشقان سید الشهدا (ع) در مراسم اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: برای حضور در مراسم اربعین حسینی تزریق ۲ دوز واکسن و موافقت کشور عراق در خصوص پذیرش زائران ایرانی الزامی عنوان شده است.

استاندار قم با تاکید بر اینکه در مراسم امسال اصل حضور و سفر اربعین مورد تاکید است افزود: شرایط و نحوه حضور پس از جمع بندی کمیته‌های کارشناسی و پس از اعلام آمادگی طرف عراقی اطلاع رسانی می‌شود.

وی آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه‌ها را بسته به نظر کارشناسی در مورد شرایط و نحوه آغاز حضوری، غیر حضوری و یا ترکیبی مدارس عنوان کرد و گفت: بازگشایی نیاز به تمهیدات و مقدمات دارد تا دانش آموزان در شرایط امن و با اطمینان در مدارس و دانشگاه حاضر شوند.

نظر شما