چگونه فرزندان خود را تربیت دینی کنیم؟

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۰۹:۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۲۳۲۷۴۹
چگونه فرزندان خود را تربیت دینی کنیم؟
کارشناس مذهبی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه پیامبر(ص) خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات جوانان مطرح کرده بودند که جوانان هر مشکلی داشتند برای حل آن به سراغ ایشان می‌رفتند، گفت: ما باید راه حل مشکلات فرزندان خود باشیم تا مطمئن باشند وقتی مسأله‌ای را با ما در میان می‌گذارند با نشاط برخورد می‌کنیم و کمک‌حالشان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی‌آریا در سخنرانی مراسم سوگواری ریحانه الحسین(ع) در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه متقین می‌فرمایند انسان‌های اهل تقوا در هدایت با نشاط هستند یعنی چه در پذیرش هدایت و چه در هدایتگری اهل نشاط و خوشرویی هستند و از هدایت ناراحت نمی شوند.  

وی یکی از مهمترین خواسته‌های فرزندان و تکالیف ما نسبت به آنان تربیت و هدایت است، افزود: تربیت لوازم و مقدماتی دارد و باید بدانیم که چگونه فرهنگ دینی را به فرزندان خود منتقل کنیم خطرات جامعه او را تهدید نکند و نسبت به آسیب های اجتماعی واکسینه شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر(ص) خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات جوانان مطرح کرده بودند که جوانان هر مشکلی داشتند برای حل آن به سراغ ایشان می‌رفتند، گفت: ما باید راه حل مشکلات فرزندان خود باشیم تا مطمئن باشند وقتی مسأله ای را با ما در میان می‌گذارند با نشاط برخورد می‌کنیم و کمک‌حالشان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید علت رفتار فرزندان خود را بفهمیم، افزود: برخی بچه‌ها برای اینکه به آنها توجه شود رفتارهای غیر معمول و یا در برخی موارد رفتار ضد دینی انجام می‌دهند تا توجه دیگران را به خود جلب کنند و اگر با نشاط برخورد نکنیم ممکن است نسبت به مظاهر دینی مانند نماز و اذان نفرت پیدا کنند.

سعیدی آریا با بیان اینکه تربیت سلیقه می‌خواهد، خاطرنشان کرد: تربیت ما نباید با تحقیر همراه باشد بلکه باید با عزت دادن و بزرگواری همراه باشد و همیشه به دنبال سرعت در تربیت نباشیم بلکه تربیت به آرامی و به تدریج صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دعای ۲۴ و ۲۵ صحیفه سجادیه راجع به وظایف فرزند نسبت به پدر و مادر و پدر و مادر نسبت به فرزند توصیه هایی دارد که خوب است این ادعیه را با توجه بخوانیم و به آن عمل کنیم.

نظر شما