۵۲ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم می‌شود

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۳:۵۳:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۵۰۲۹
۵۲ دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم می‌شود
شهردار قم گفت: بااعتباری بالغ‌بر 215 میلیارد تومان، ۵۲ دستگاه اتوبوس نو خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد از خرید ۵۲ دستگاه اتوبوس و تحویل آن به سازمان اتوبوس‌رانی جهت ورود به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم خبر داد.

وی برنامه‌ریزی انجام‌گرفته در جهت رفع دغدغه‌های شهرداری قم در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: اهتمام در خدمات‌رسانی مناسب و توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری بوده که همواره تلاش شده گام‌های اثرگذاری برای ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات این بخش برداشته شود.

شهردار قم با ارائه گزارشی از تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی گفت: باوجود مشکلات عدیده‌ای که در تأمین اتوبوس نو در کشور وجود دارد، دومین مرحله از خرید اتوبوس‌های شهری توسط شهرداری قم در سال‌های اخیر انجام شد.

دکتر سقائیان‌نژاد خرید مرحله نخست را شامل ۱۱۰ دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو ۴ عنوان کرد که در سال گذشته این تعداد وارد ناوگان حمل‌ونقل شده و ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده در سطح کشوری و مجموعه دولت توانستیم در این مرحله ۵۲ دستگاه اتوبوس شهری با استانداردهای لازم را خریداری نماییم.

وی در تشریح روند تأمین اعتبار و عقد قرارداد خرید این اتوبوس‌ها گفت: در سال گذشته در سطح ملی پیگیری‌هایی انجام گرفت و توانستیم با اخذ مجوز فروش اوراق مشارکت، بخش عمده‌ای از اعتبار خرید این اتوبوس‌ها را تأمین و در سال جاری با فروش اوراق مشارکت و تأمین مابه‌التفاوت هزینه، مراحل نهایی را انجام و اتوبوس‌ها را تحویل بگیریم.

شهردار ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک و با تسریع در انجام مراحل اداری و تنظیم و عقد قراردادهای بهره‌برداری این اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر قم شوند.

 

نظر شما