المان مرد زورخانه‌ای در قم نصب شد/ببینید

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۸:۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۲۴۱۵۷۴
المان مرد زورخانه‌ای در قم نصب شد/ببینید
المان مرد ورزشکار(زورخانه‌ای) به همت سازمان زیباسازی شهرداری قم در یکی از تقاطع‌های شهر مقدس قم جانمایی و نصب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، المان‌های شهری به مثابه یک نماد فرهنگی در مبلمان شهری استفاده می‌شوند که اغلب تلفیقی از هنر، صنعت و معماری بوده که بیانگر فرهنگ و هویت شهروندی است و از طرفی نشاط و سرزندگی شهری را نیز افزایش می‌دهد و سنت‌های دیرینه ملی و مذهبی یک ملت را یادآوری می‌کند و از نشستن گرد فراموشی بر برخی آیین‌های سنتی در تغییرات پیوسته عصر تکنولوژی می‌کاهد.

یکی از سنت‌ها و ورزش‌های باستانی و دیرینه ایران، ورزش پهلوانی است که نام آن با ایران شناخته می‌شود و پیوند عمیقی با فرهنگ و باورهای ایرانیان دارد. ورزش زورخانه‌ای تنها ورزشی است که به‌جای سوت داور با«بسم‌الله» مرشد آغاز می‌شود و روح فتوت و جوانمردی در این ورزش سنتی ایرانی موج می‌زند که از شخصیت و رفتار بزرگ‌مرد فتوت و مردانگی حضرت امیرالمومنان(ع) سرچشمه گرفته است.

طبق مرامنانه عرفی و سنتی ورزش زورخانه‌ای، ورزشکارانی که در این رشته به صفات والای اخلاقی و انسانی آراسته باشند«پهلوان» نامیده می‌شوند که پوریای ولی، حاج حسن رزاز و غلامرضا تختی از پهلوانان نام‌آوران ورزش پهلوانی هستند.

ورزش زورخانه‌ای همچنین سابقه طولانی‌مدتی در شهر مقدس قم دارد و ورزشکاران زیادی با پرداختن به این ورزش به تقویت جسم و روحشان پرداخته‌اند.

در همین زمینه المان مرد زورخانه‌ای به همت سازمان زیباسازی شهرداری قم در تقاطع بلوار محمدامین(ص) و شهید صدوقی نصب و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

index

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز