تله‌سیژ بوستان علوی قم یکی استانداردترین خطوط تله‌سیژ در کشور

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۰۸:۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۴۱۵۷۶
تله‌سیژ بوستان علوی قم یکی استانداردترین خطوط تله‌سیژ در کشور
مدیرعامل شرکت عمران معصومیه شهرداری قم با تأکید بر اینکه تله‌سیژ بوستان علوی یکی استانداردترین خطوط تله‌سیژ در کشور است گفت: این خط جزو معدود خطوط تله‌کابین و تله‌سیژ است که توانسته مجوز بهره‌برداری را از اداره کل استاندارد اخذ کند و در شهرهای دیگر خطوط عموماً در حال اخذ مجوز هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، اکبر رحیمی با بیان اینکه سال ۹۵ راه‌اندازی یک خط تله‌سیژ در شهر قم در دستور کار قرار گرفت اظهار کرد: اواخر سال ۹۵ این خط از یک شرکت اتریشی خریداری شد و سال ۹۶ کلیه تجهیزات وارد کشور شده و تحویل گمرک سلفچگان گردید.

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات در بروکراسی اداری و عدم ترخیص تجهیزات تصریح کرد: با سنگ‌اندازی صورت گرفته، حدود دو سال ترخیص این تجهیزات به تعویق افتاد و نهایتاً با پیگیری‌های صورت گرفته سال ۹۸ کلیه تجهیزات از گمرک سلفچگان ترخیص شد.

مدیرعامل شرکت عمران معصومیه شهرداری قم با بیان اینکه همزمان ایستگاه ابتدا و انتهای مسیر به مساحت ۴۰۰ مترمربع ساخته شد عنوان کرد: احداث ۱۲ دکل میانی نیز در زمان ترخیص تجهیزات صورت گرفت و بلافاصله پس از ترخیص از اواسط سال ۹۸ نصب تجهیزات مکانیکی آغاز شد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت‌های بازرسی استاندارد برای نظارت بر کلیه مراحل نصب تجهیزات اذعان کرد: سال ۹۹ نیز با شروع بحث الکتریکال پروژه، تا اواخر همین سال کلیه تجهیزات زیر نظر شرکت‌های بازرسی نصب‌شده و تست تجهیزات انجام شد.

رحیمی با تأکید بر ضرورت رعایت تمام نکات استاندارد در راه‌اندازی تله‌سیژ گفت: به همین منظور کلیه موارد مدنظر شرکت‌های بازرسی احصا و برطرف شد و مجوز بهره‌برداری از شرکت بازرسی استاندارد و اداره کل استاندارد اخذ شد.

وی با اشاره به جزئیات این پروژه گفت: طول پروژه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر و حداکثر ارتفاع ۱۵ متر بوده و ظرفیت آن ۶۰ صندلی دونفره است که با توجه به کاربری گردشگری ۳۰ صندلی نصب‌شده است. سرعت خط نیز از یک متر تا سه متر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت عمران معصومیه شهرداری قم با تأکید بر اینکه تله‌سیژ بوستان علوی یکی استانداردترین خطوط تله‌سیژ در کشور است افزود: این خط جزو معدود خطوط تله‌کابین و تله‌سیژ است که توانسته مجوز بهره‌برداری را از اداره کل استاندارد اخذ کند و در شهرهای دیگر خطوط عموماً در حال اخذ مجوز هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز