رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

پیشرفت واکسیناسیون در استان نیازمند حرکت جهادی است

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۰۹:۵۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۴۹۳۸۰
پیشرفت واکسیناسیون در استان نیازمند حرکت جهادی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید به اقناع سازی خانواده ها نسبت به اهمیت واکسیناسیون در گروه سنی نوجوانان گفت: بیش از ۵۰ درصد افراد سنی ۱۲ الی ۱۸ سال در قم واکسینه شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکترمحمدرضا قدیر در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا که صبح امروز با حضور استاندار در ساختمان استانداری قم برگزار شد، با اشاره به سفر وزیر بهداشت به استان و دیدار با مراجع و علما اظهار کرد: در این دیدار تاکید مراجع قم بر واکسیناسیون و اجرای دستورات حوزه بهداشت بود.

وی با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در ابتلا، بستری و فوت نزولی است، گفت: در بعضی اوقات رشد خفیفی در موارد یاد شده دیده می شود که نیازمند تلاش مضاعف و هوشیارانه کادر بهداشت و درمان است تا درگیر پیک ششم نشویم.

وی شمار بیماران کرونایی که در حال حاضر در بیمارستان‌های قم تحت معالجه و درمان قرار دارند را ۲۷۰ تن ذکر کرد و گفت: ۸۰ تن از این بیماران به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

رئیس علوم پزشکی قم همچنین بیان داشت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم ۹۷۲ هزار و ۱۲۸ دز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

قدیر از راه اندازی مرکز شبانه روزی واکسیناسیون در استان قم خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استقبال از این مرکز مطلوب گزارش شده، مرکزی دیگر با این شرایط به مراکز واکسیناسیون استان اضافه خواهد شد تا همشهریان هر ساعت از شبانه روز بتوانند اقدام به تزریق واکسن نمایند.

وی پیشرفت واکسیناسیون در استان را نیازمند حرکت جهادی دانست و ادامه داد: اقناع سازی خانواده و جلوگیری از تبلیغات سو در کنار فعالیت های جهادی می تواند باعث پیشرفت روند واکسیناسیون در استان قم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز