معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

تزریق دوز اول واکسن آسترازنکا فقط تا ۱۰ آبان ماه در قم انجام می شود

۱۴۰۰/۰۸/۰۴ - ۰۸:۴۸:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۱۹۰۵
تزریق دوز اول واکسن آسترازنکا فقط تا ۱۰ آبان ماه در قم انجام می شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از توقف تزریق دوز اول واکسن آسترازنکا از دهم آبان ماه در استان قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر سیامک محبی امروز در جلسه ویژه واکسیناسیون که در مرکز بهداشت استان قم برگزار شد با تأکید بر تسریع روند واکسیناسیون در استان قم افزود: متقاضیان تزریق دوز اول واکسن آسترازنکا در استان قم فقط تا دهم آبان ماه فرصت دارند تا با مراجعه به یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان، این نوع واکسن را تزریق نمایند.

وی با اشاره به اینکه از دهم آبان ماه به بعد فقط دوز دوم واکسن آسترازنکا در قم موجود است، تصریح کرد: خوشبختانه برای تأمین واکسن مورد نیاز در استان هیچ مشکلی وجود ندارد اما محدودیت در نوع واکسن دور از انتظار نیست.

محبی با بیان اینکه بهترین روش برای مبارزه با همه گیری کووید-۱۹ واکسیناسیون است، خاطر نشان کرد: تمام واکسن‌های تأیید شده سازمان جهانی بهداشت نشان داده‌اند که در محافظت از انسان در برابر عواقب شدید ناشی از کرونا بسیار اثرگذار هستند. همچنین تزریق واکسن از مرگ بر اثر ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند و همکنون شاهد کاهش چشمگیر موارد فوت در افرادی که هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند، هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان افزود: توصیه ما به تمام همشهریان عزیز که تاکنون جهت تزریق واکسن کرونا اقدام نکرده اند این است که در اسرع وقت نسبت به واکسینه شدن خود اقدام نمایند و در کنار واکسیناسیون عمومی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی جامعه باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» را جدی بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز