۴۵ هزار نهال مثمر در مجتمع‌های مسکونی قم کاشت شدند

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۰۷:۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۲۶۰۱۰۹
۴۵ هزار نهال مثمر در مجتمع‌های مسکونی قم کاشت شدند
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از کاشت 45 هزار اصله درخت مثمر در 350 مجتمع مسکونی این شهر در قالب طرح کاشانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان در آیین اختتامیه پویش ملی درختی دوستی بنشان، در سالن رضوان شهرداری قم افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز برنامه‌های اجتماعی در طول سال انجام می‌دهد و ما معتقد هستیم مشارکت شهروندان در توسعه و نگهداری فضای سبز موثر است.

جوادیان گفت: پیش از شیوع کرونا برنامه‌های متنوع آموزش شهروندی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و غیره با مشارکت گسترده شهروندان در مناطق هشت گانه قم برگزار می‌شد که با توجه به شیوع بیماری کرونا از برگزاری حضوری این کلاس‌ها جلوگیری بعمل آمد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: با شیوع کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده پویش ملی درختی دوستی بنشان که نوعی مشارکت شهروندی در طول سال است مورد تصویب شهرداری قم قرار گرفت و همزمان به سایر شهرهای کشور نیز ابلاغ شد.

جوادیان یادآور شد: در برنامه‌های آموزشی “نارون” در بیش از ۳۰ برنامه نسبت به آموزش نگهداری فضای سبز اقداماتی صورت گرفت و همچنین در ویژه برنامه “کاشانه” نیز کاشت درخت و درختچه در مجتمع‌ها و خانه‌های مسکونی انجام گرفت. در قالب این طرح در بیش از ۳۵۰ مجتمع کاشت درخت مثمر انجام شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اظهار داشت: بیش از ۴۵ هزار درختچه در ۱۵ نوع در قالب طرح کاشانه تحویل شهروندان شد.

وی افزود: در استان قم ۶ هزار و ۹۰ شهید مدفون است و این سازمان به یاد هر شهید در بوستان یادمان شهدا در عرصه ای به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع، یک درخت مثمر کاشته شده است.

جوادیان گفت: برگزاری کارناوال شادی و گل، مسابقه سبزینه، جشنواره خانوادگی نقاشی، کافه نارون، مسابقه عکاسی پاییز برگ ریز، جشنواره ماهیگیری در بوستان جوان و مسابقات متنوع شهروندی در قالب‌های مختلف نیز در راستای حفظ و توسعه فضای سبز شهری و خانگی توسط این سازمان انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: در قالب مسابقات بالا ۲۱۰۰ خانواده شرکت داشتند که در نهایت بعد از مرحله داوری و ارزیابی از ۲۶ نفر از آنها با اهدای لوحی، تقدیر به عمل آمد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: سرانه فضای سبز قم از ۱۴ متر مربع در سال ۹۴ به بیش از ۲۰ متر مربع تا پایان تابستان سال‌جاری توسعه یافته است و با مصرف بهینه آب این سرانه‌ها همچنان روند افزایشی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز