هویت مسجد در پروژه شهیدان برقعی حفظ می شود

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۰۸:۴۹:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۶۴۰۰
هویت مسجد در پروژه شهیدان برقعی حفظ می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به توافق با شهرداری قم در زمینه ادامه پروژه شهیدان برقعی گفت: ازنظر میراثی مشکلی بین میراث فرهنگی و شهرداری با عملیاتی شدن این طرح وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علیرضا ارجمندی، با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه شهیدان برقعی اظهار داشت: بخشی از مسجد امام زین‌العابدین(ع) میراث فرهنگی و ثبت‌شده است که دراین‌باره جلسات متعددی با شهرداری برگزار و چند طرح ارائه شد.

وی با بیان اینکه از مجموع طرح‌ها بر روی یک طرح به توافق رسیدیم، ابراز کرد: ازنظر میراثی مشکلی بین میراث فرهنگی و شهرداری با عملیاتی شدن این طرح وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: آنچه که میراث فرهنگی به لحاظ قانونی موظف بوده این است که اثری که واجد شرایط و ثبت‌شده، محفوظ بماند و اینکه با چه طرحی محفوظ بماند به میراث فرهنگی مربوط نمی‌شود؛ اما دراین‌باره شهرداری طرح خوبی ارائه داده و مورد تائید شورای شهر، شهرداری و میراث فرهنگی است و منتظریم با رفع موانع این طرح اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ثبت مسجد اهمیت زیادی برای میراث داشته و معماری یکی از شاخص‌ها برای ثبت دراین‌باره است، ابراز کرد: دراین‌باره اهتمام شهرداری برای حفظ تاریخی و میراثی به‌عنوان هویت قم در عرصه جهانی ارزشمند است و این کار ارزش معنوی و مادی و اقتصادی زیادی دارد.

ارجمندی یادآور شد: با رویکرد خوب شهرداری که زمینه‌ساز تفاهم‌نامه‌ها و طرح‌های مشترک است و الحمدالله همکاری خوبی در این زمینه وجود دارد؛ به‌عنوان نمونه در خانه ملاصدرا نیز تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای طرح با شهرداری داریم.

وی با تأکید بر اینکه در مورد حفظ مسجد زین‌العابدین(ع) مشکل میراثی با شهرداری وجود ندارد و شهرداری هم خواهان حفظ آن است، اذعان کرد: البته الحاقات برعهده میراث نیست چراکه میراث فرهنگی متولی بافت های تاریخی واجد شرایط است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: احیای بافت های تاریخی در جذب سرمایه‌گذار و رشد و درآمدزایی مدیریت شهری نیز مؤثر است و دراین‌باره طرح‌های مشترکی در دست اقدام است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز