پیکرهای مطهر چهار شهید دفاع مقدس در قم تشییع می‌شود

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ - ۰۷:۴۸:۵۵
کد خبر: ۱۲۸۲۱۰۶
پیکرهای مطهر چهار شهید دفاع مقدس در قم تشییع می‌شود
آئین خاکسپاری پیکرهای مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس و همچنین ۲ شهید احراز هویت شده، روز پنجشنبه هفته جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، فرماندار قم در جلسه شورای هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری شهیدان گمنام طی سخنانی بیان داشت: مزار مطهر شهیدان در هر جا که واقع شود، قطب فرهنگی خواهد بود و همه باید از فرصت حضور معنوی شهیدان برای ترویج آرمان‌های انقلاب استفاده کنیم.

مرتضی حیدری ادامه داد: نگاه مکتب شهید سلیمانی جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی است و در حالی که دشمنان همه تلاششان را بر ضربه زدن به نظام معطوف کرده‌اند، باید در راستای جذب جوانان با استفاده از مراسم تشییع شهیدان و مزار مطهر آنها در فضای مجازی و حقیقی نهایت بهره‌مندی و تلاش را داشته باشیم.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم و دبیر شورای هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهیدان گمنام اظهار داشت: یکی از برکات حضور شهید گمنام، ترویج و نشر آرمان‌های انقلاب است و بویژه خاکسپاری شهیدان گمنام در مدارس علمیه، نقطه قوت بسیار مهمی در راستای ترویج مؤلفه‌های حوزه انقلابی محسوب می‌شود.

وی افزود: بر اساس بازدیدها و هماهنگی‌های صورت گرفته، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام ۲۳ ساله و ۲۰ ساله مربوط به سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه و سال ۱۳۶۱ عملیات رمضان در شرق بصره، در مدرسه علمیه فاطمی خاکسپاری خواهند شد.

مسئول ایثارگران سپاه قم نیز با ارائه گزارشی از تمهیدهای صورت گرفته در خصوص تشییع و خاکسپاری دو شهید احراز هویت شده دفاع مقدس و مدافع حرم تصریح کرد: شهید محمدحسن خجسته راد از نیروهای سپاه درود استان لرستان، در سال ۶۴ در عملیات عاشورای ۲ مفقودالاثر و به‌تازگی تفحص و احراز هویت شد و خانواده وی حدود ۲۰ سال است که در قم سکونت دارند.

رسول حیدرلو یادآور شد: شهید سید محمد حسینی نیز از فرماندهان تیپ فاطمیون بود که در ۱۶ اردیبهشت سال ۹۵ در نبرد با گروهک‌های تروریستی و تکفیری در منطقه خان طومان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این جلسه، مشاور امور ایثارگران استانداری قم و نمایندگان مدرسه علمیه فاطمی، شهرداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حفظ آثار دفاع مقدس ارتش، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز مدیریت حوزه علمیه، نیروی انتظامی و اداره‌های کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سازمان تبلیغات، میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی حضور داشتند و بر هماهنگی، همکاری و حضور پرشور در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا تاکید کردند.

همچنین بر اساس تصمیم‌های جلسه هماهنگی تشییع و خاکسپاری شهیدان گمنام، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام و دو شهید احراز هویت شده، روز پنجشنبه ۱۶ دی، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بلافاصله پس از نماز جماعت ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و اقامه نماز بر پیکرهای مطهر و مرثیه سرایی، به سمت محل‌های خاکسپاری تشییع می‌شود.

پیکر مطهر شهید سید محمد حسینی از شهیدان فاطمیون به سمت گلزار شهیدان بهشت معصومه (س) و سه پیکر مطهر دیگر نیز از مسیر پیاده راه خیابان انقلاب، به سمت گلزار شهیدان علی بن جعفر (ع) تشییع و پیکر شهید محمدحسن خجسته راد در این گلزار، خاکسپاری خواهد شد.

پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس نیز برای خاکسپاری از گلزار شهیدان به سمت مدرسه علمیه فاطمی واقع در کوچه شماره ۲۰ بلوار شهید دل آذر کوچه ۱۲ بلوار شهید کلهری تشییع خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز