نظارت دقیق بر روی سلامت و بهداشت آب قم

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۰:۴۲:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۷۱۲۳
نظارت دقیق بر روی سلامت و بهداشت آب قم
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان قم از نظارت دقیق بر روی سلامت و بهداشت آب قم خبر داد و گفت: در 9 ماهه سال جاری بیش از 78 هزار آزمون میکروبی، شیمایی، کلر سنجی و... بر روی آب قم صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مهندس رضا انصاری طادی با تأکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب نظارت دقیق و بدون وقفه‌ای بر سلامت و بهداشت شبکه و تأسیسات آب دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا روزانه آزمون‌های مختلف میکروبی، فیزیکی و شیمیایی و کلر سنجی به‌منظور اطمینان از سلامت آب بر روی شبکه و تأسیسات انجام می‌­شود.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان قم از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه پرداخت و گفت: در این مدت با 19 هزار و 355 نمونه‌برداری تأسیسات آبرسانی مورد پایش کیفی قرار گرفته‌اند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در 9 ماه امسال بیش از 59 هزار آزمون کلر سنجی به‌صورت آزمایشگاهی و تجهیزات آنلاین در سطح شهر انجام شده است، یادآور شد: تمام آزمون‌ها و پایش‌ها بر روی شبکه، تأسیسات و آب قم به‌صورت روزانه و بر نقاط مختلف شبکه انجام می‌شود.

وی با اشاره به نظارت بر شستشوی شبکه، مخازن، کلر شویی شوک کیفی تصفیه‌خانه آب اظهار داشت: از ابتدای سال جاری هزار و 261 کیلومتر از خطوط انتقال و شبکه آبرسانی و 7 هزار و 540 مترمکعب از مخازن آب شستشو شده‌اند.

انصاری نظارت کیفی بر بهره‌برداری تصفیه‌خانه آب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و سامانه‌های گندزدایی، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و آزمایشگاهی به دانش‌پژوهان در غالب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها، تمدید گواهی‌نامه‌های ایزو17025 (معتمد محیط‌زیست، کفایت تخصصی انجام آزمون میکروبی و شیمیایی، کالیبراسیون دستگاهی) را از دیگر اقدامات مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب قم برشمرد.

وی پایش شبکه آب فضای سبز سطح شهر در راستای جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه آب شرب را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در 9 ماه گذشته این مرکز برشمرد و گفت: نظارت بر پژوهش با موضوع "تهیه منعقد کننده‌های شیمیایی پلیمری تصفیه آب و فاضلاب، نظارت بر تأمین حدود 344 تن مواد گندزدا و 273 تن مواد منعقد کننده از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان قم در پایان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم نظارت هر چه بیشتر در زمینه سلامت و بهداشت آب اظهار داشت: این مهم نیز با راه‌اندازی آزمایشگاه اختصاصی سلولی و مولکولی در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب برای شناسایی و پایش ویروس کرونا به روش PCR با دقت موردبررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز